قزوین؛

اختراعی جدید جایگزین آب صابون در صنعت

محصول جدید نانو تراش جایگزین آب صابون در صنعت اختراع شد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛مدیرعامل شرکت دانش بنیان «نانو دانش کاسپین» در جلسه اتاق فکر آب که در استانداریقزوین تشکیل شدگفت: محصول جدیدی با فن آوری نانو توسط شرکت دانش بنیان تولید شده که جایگزین آب صابون در واحدهای صنعتی و تراشکاری ها که سرطان زاست، خواهد شد.

محمد صالحی اضافه کرد : انواع مایعات مخصوص تراشکاری و روغن های برش، حل شونده های نیمه سنتزی و سنتزی به دلیل وجود ترکیبات خاص آلاینده هستند و منجر به سرطانهای روده، حنجره، بیضه، مری و مثانه می شود.

وی با بیان اینکه روغن های حل شونده و بایوها سمی و خطرناک هستند افزود: مشکلات میکروبی آب صابون زیاد و برای سلامتی کارگران و کاربران بسیار خطرناک است به طوری که یک لیتر آب صابون می تواند یک میلیون لیتر آب زیرزمینی را آلوده و ۷۰ سال خاک زمین را غیر قابل کشت کند.

صالحی بیان کرد: نانو تراش اختراع جدیدی است که توسط شرکت دانش بنیان کاسپین تولید شده و با تکنولوژی سبز و نانو تهیه شده و مزایای زیادی دارد.

وی ادامه داد : این محصول با طول عمر بالا، دارای خاصیت ضد میکروبی است و خنک کنندگی چندین برابری دارد و آبهای زیرزمینی را آلوده نمی کند.

وی خاطر نشان کرد : از استاندار انتظار داریم با حمایت جدی از این اختراع زمینه جایگزینی آن در صنعت را فراهم کند تا محیط زیست بیش از این اسیب نبیند.

انتهای پیام/پ

برچسب ها: اختراع ، صابون ، آب ، صنعت ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.