صعود قطره چکانی شاخص

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 9 واحد رشد کرد و از نیمه کانال 64 هزار واحدی صعود کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حال حاضر یکی از مهمترین موضوعات مورد توجه معامله گران بورسی رسیدن به زمان بررسی توافق هسته‌ای در کنگره آمریکا و و خوش‌بینی‌های احتمالی نسبت به قطعی شدن آن است که موجب شده در یکی دو روز گذشته روند منفی بازار سرمایه متوقف شود.

در نتیجه داد و ستدهای روز جاری شاخص بورس امروز 9 واحد رشد کرد واز نیمه کانال 64 هزار واحدی صعود کرد.

گفتنی است؛ امروز سهامداران بیش از 818 میلیون برگه سهم و حق تقدم را در بازار دست به دست کردند که ارزش این مبادلات به یک  میلیارد و 441  میلیون ریال در بیش از 30 هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

در نتیجه داد و ستدهای‌ امروز؛ نماد فارس، تاپیکو، خودرو با  روند نزولی و نمادهای شبهرن، فملی، وغدیر، وسینا با روند صعودی به کار خود پایان داند.

نمادهای پربیننده معاملات امروز شامل نمادهای بانک صاردات ایران، پارس خودرو، ایران خودرو، س.نفت وگاز پتروشیمی تامین با روند منفی و نمادهای  بانک ملت، نفت بهران، پالایش نفت اصفهان، با روند مثبت به کار خود پایان دادند.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با رشد 3 واحدی به 25 هزار و 500  واحد، شاخص کل (هم‌وزن) با رشد 1 واحدی به 9 هزار و 906 واحد، شاخص قیمت (هم‌وزن) با رشد 1 واحدی به  8 هزار و 468 روبه‌رو شدند.

شاخص آزاد شناور با روند مثبت 80 واحدی به 73 هزار و 58 واحد، شاخص بازار اول با روند صعودی 58 واحدی به 45 هزار و 801 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز با روند منفی 259واحدی به 137 هزار و 483 واحد رسید.

کارشناسان بر این باورند  پس از اعلام خبر توافق در 23 تیرماه امسال و نیز واکنش منفی سرمایه گذاران به این خبر، شاهد ریزش پیاپی شاخص و قیمتها در بورس هستیم که این موضوع موجب شده تا قیمتها به سطوح جذابی رسیده و این روزها سهامداران مایل به فروش سهام خود در این قیمتها نباشند و روند ریزشی بازار متوقف شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار