ساری؛

ثبت 2هزار و 800 وقف جديد در کشور

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در جلسه کميته مشترک مسئولان سازمان اوقاف و امور خيريه هااز ثبت 2 هزار و 800 وقف جدید پارسال در کشور خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ساری؛  حجت‌الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی بر برگزاری همایش‌های مشترک بین حوزه‌های علمیه و اوقاف در راستای ترویج و تبیین فرهنگ وقف تاکید کرد و گفت: باید از سوی هر طلبه یک وقف در جامعه صورت گیرد تا مشکلات حوزه‌های علمیه برطرف شود.

وی ورود جدی طلاب به مسئله ترویج فرهنگ وقف را خواستار شد و افزود: کسانی که مدرسه می‌سازند قبل از اهدا می‌توانند مدرسه را وقف کنند و از این طریق نام و یاد آن‌ها در تاریخ ماندگار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی با بیان اینکه 99 درصد روسای ادارات اوقاف کل کشور روحانی هستند، تصریح کرد: وضعیت اداره موقوفات غیر متصرفی باید از سوی مسئولان اوقاف در استان‌ها به‌صورت جدی پیگیری شود.

وی توجه هرچه بیشتر در زمینه سرمایه‌گذاری در موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه را خواستار شد و اضافه کرد: با اخذ سند مالکیت موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه باید تثبیت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان گفت: احکام وقف و اجرای نیت واقفان باید از سوی روحانیون و مبلغان در جامعه به مردم معرفی شود.

وی با بیان اینکه اطلاعات تمامی موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه همراه با اطلاعات رقبات در اختیار مسئولان حوزه‌ها و مدارس علمیه قرار داده می‌شود، افزود: تمامی اطلاعات موقوفات در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دارد.

انتهای پیام /س

برچسب ها: ساری ، ثبت ، وقف ، جدید ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.