وزارت ارشاد تا پایان امسال 20 برنامه قرآنی برگزار می‌کند

مدیر کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: استان‌های کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان، کردستان، جنوب استان کرمان، فارس، مازندران و اردبیل برگزار‌کنندگان هفته‌های قرآنی هستند و به طور حتم در نیمه دوم سال جاری 20 برنامه قرآنی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان حاضر در محل؛ اصغر امیرنیا مدیر کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری هفته‌های قرآنی که صبح امروز پانزدهم شهریور برگزار شد، اظهار داشت: 8 استان کرمانشاه، ایلام، سیستان و بلوچستان، کردستان، جنوب استان کرمان، مازندران، فارس و اردبیل  در ماه های آذر تا اسفند برگزارکننده هفته‌های قرآن و عترت هستند.

وی جشنواره‌های شعر و ادبیات قرآنی، آواها، هنرهای تجسمی، صنایع دستی، هنرهای نمایشی، فیلم را به همراه مسابقات آواها، حفظ و تلاوت قرآن را از سرفصل‌های مشترک هفته‌های قرآن و عترت در همه استان‌ها بر شمرد و ادامه داد: بخش نمایشگاه قرآنی و فروشگاه‌ شامل کتاب، رسانه‌های دیجیتال، عفاف و حجاب و همچنین بخش‌های پایان‌نامه، انتشارات و نشست‌ها، کارگاه‌های علمی آموزشی به همراه نصب نشان‌های قرآنی در سطح شهر از دیگر سرفصل‌های مشترک این طرح است.

امیر‌نیا بیان کرد: طراحی و ایجاد جریان قرآن و عترت در استان‌ها برای کشف استعداد‌های بالقوه و بالفعل، ایجاد و شور نشاط با بهره‌گیری از مضامین قرآن و عترت و بکار گرفتن همه ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و همچنین بهره‌مندی از امکانات، اعتبارات و فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی را برای ترویج آموزه‌های دینی از جمله اهداف هفته‌های قرآنی است.

وی با بیان اینکه «قرار نیست ادارات ارشاد استان‌ها تمام مسئولیت برگزاری هفته‌های قرآن و عترت را به عهده بگیرند» تصریح کرد: این ادارات فقط هماهنگ‌کننده و برنامه‌ریز هستند و هر بخشی را از نهاد و سازمان مربوطه به عهده خواهد گرفت به طوریکه بخش دانش‌آموزی به آموزش و پرورش، بخش صنایع دستی به سازمان میراث فرهنگی و بخش علمی به وزارت علوم سپرده می‌شود.

مدیر کل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد 4 طرح خادمان آسمان، جشن رمضان، هفته‌های قرآن و عترت و جشنواره آیات را از برنامه‌های قرآنی این معاونت برشمرد و تأکید کرد: علت اینکه استان‌های شاخص و مذهبی چون قم و مشهد برای هفته‌های قرآنی انتخاب نشدند این است که اولویت، استان‌های محروم بوده و همچنین با متوجه به بودجه محدود این معاونت استان‌هایی که جشنواره‌ آیات در آن برگزار می‌شود از این طرح کنار گذاشته شد.

وی با ارائه گزارش از جشن رمضان گفت: 186 نمایشگاه با حضور 1355 ناشر برگزار شد که یک میلیون و 480 هزار نفر از آن دیدن کردند و همچنین 319 نشست علمی با 228 سخنران و 31 هزار و نهصد نفر مدعو به همراه 734 تئاتر خیابانی با 36 هزار و هفتصد نفر مخاطب اجرا شد.

امیرنیا اکران فیلم، برگزاری مسابقات قرآنی، شب شعر و خاطره، نشست‌های تدبر و تفسیر را به همراه تجلیل از 471 فعال قرآنی را از دیگر برنامه‌های جشنواره رمضان برشمرد و خاطرنشان کرد: در مجموع دو میلیون و سیصد هزار و صد و هفت نفر از برنامه‌های جشنواره رمضان بهره برده‌اند.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار