اعتیاد دانش‌آموزان، زنگ خطری برای والدین

چهارمین دوره جشنواره نوجوان سالم در سطح کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سایر حوزه‌های گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چهارمین دوره جشنواره نوجوان سالم امروز در سطح کشور برگزار شد.

طی این مراسم ابتدا دانش‌آموزان با تشکیل گروه سرود، سرودی در رابطه با اعتیاد و ضربه‌های آن سرودند که منجر به تشویق آن‌ها توسط وزارت آموزش و پرورش شد. 

در این جشنواره، افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشاور کتبی مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش،فرهادی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ، چهاربند، مدیر کل آموزش و پرورش شهر تهران حضور داشتند از مربیان و معلمانی که در راستای پیشرفت دانش‌ آموزان در زمینه ی تربیت بدنی و سلامت تلاش‌های همه جانبه و سخت کوشانه کشیده‌اند تقدیر و تشکر کردند و آن‌ها را برای ادامه دار بودن این راه تشویق کردند. 

در این جلسه تمام ارگان‌ها و مسئولین حاضر راهکارهایی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به خصوص پیشگیری از گسترش و ترویج مواد مخدر در بین دانش‌آموزان ارائه دادند که به شرح زیر است: 

تدوین سند پیشگیری ملی و استانی، راه‌اندازی کمپین همکاری بین نهادهای درگیر و داوطلب، راه‌اندازی نهضت پیشگیری و تهیه انتشارات گسترده محصولات فرهنگی و تبلیغاتی برای دانش آموزان دوره متوسطه که سنین خطر‌پذیری که از اول مهر ماه سال جاری اجرایی می‌شود.

حمیدی در رابطه مصرف مواد عنوان کرد: ظاهر تفریحی و سرگرم کننده این مواد باعث جذب دانش‌آموزان می‌شود چرا که عوامل خطر آمیز گسترش یافتند و ما مجبور به آشنایی افراد تحت خطر یا در معرض خطر با این ها هستیم.

منوچهری گفت: بیماری کمر شکن تر از اعتیاد نمی‌شناسم. اعتیاد بیماری است که اگر یک فرد درخانواده داشته باشد، ضعف‌ها و معضلاتش همه افراد خانواده را در بر می‌گیرد.

درحال حاضر خانواده‌ای 7 نفره که همه‌ی اعضای آن از اعتیاد دور هستند جز خانواده اجتماعی درجه یک در جامعه محسوب می‌شوند ولی اگر یکی از افراد خانواده به این بیماری مبتلا و معتاد شود دیدگاه و نگاه افراد دیگر جامعه به آن خانواده به خاطر یک نفر عوض شده و دیگر در درجه دوم از جامه قرار می‌گیرند چرا که افراد دیگر اگر چه اعتیاد نداشته باشند اما نمی‌توانند جزو افراد مفید باشند. 

چهاربند هم در این رابطه گفت: بیماری اعتیاد از نظر میزان بیماری و مرگ و میر جز مقام 5 قرار دارد که اگر ما نتوانیم جلوی دانش آموزان برای مبتلا شدن به این معضل بگیریم طی سال های متوالی این مقام به سمت اول می‌آید.

گفتنی است: در جشنواره نوجوان سالم از تمبر داد بود چهارمین دوره برگزاری اش رونمایی شد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار