نخستین برد سه رقمی جام سی و نهم

اسپانیا 104 - ترکیه 77/ «گسول» خواب ترک‌ها را آشفته کرد

تیم بسکتبال اسپانیا به نخستین پیروزی خود در جام ملت‌های اروپا دست یافت.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات روز دوم سی و نهمین دوره بسکتبال قهرمانی اروپا با برتری اسپانیا، جمهوری چک و فرانسه به ترتیب برابر ترکیه، اوکراین و بوسنی به پایان رسید.

زندگی اسپانیا در گروه مرگ
در آخرین دیدر گروه B در برلین، تیم اسپانیا که شب گذشته مقابل صربستان شکست خورد به مصاف ترکیه‌ای رفت که دیشب ایتالیا را مغلوب کرده بود. اسپانیایی‌ها در این دیدار با بازی خوب پل گسول، سنتر سرشناس خود از ابتدا فشار زیادی به حریف وارد کردند. در سوی مقابل سمی اردن که بازی خوب او باعث برتری ترکیه مقابل ایتالیا شده بود، نتوانست برابر دفاع سخت شاگردان اسکاریولو درخششی داشته باشد. این دیدار در نهایت با برتری 104 بر 77 اسپانیا به پایان رسید تا ترکیه نخستین تیمی باشد که در این جام سه رقمی می‌شود. 

دومین برد فرانسه
در گروه A تیم بسکتبال فرانسه در مون‌پلیه برابر بوسنی به برتری 81 بر 50 رسید. فرانسه با این پیروزی ضمن کسب دومین برد متوالی خود، چهار امتیازی شد تا در صدر این گروه بایستد. بوسنی هم با تقبل دومین شکست خود، با 2 امتیاز در قعر جدول گروه اول جا خوش کرد.

یونان فاتح فینال گروهC
در حساس‌ترین دیدار گروه سوم، کرواسی در زاگرب میزبان یونان بود. این دیدار با رقابت شانه به شانه دو تیم تا ثانیه آخر بازی ادامه پیدا کرد و سرانجام یونانی‌ها با حرفه‌ای‌گری 72 بر 70 میزبان خود را شکست دادند تا به تنهایی در صدر گروه خود قرار بگیرند. کرواسی هم با یک برد و یک باخت و سه امتیاز، وضعیتی مشابه مقدونیه، هلند و اسلونی دارد.

اوکراین روی نوار ناکامی
دیدار تیم‌های اوکراین و جمهوری چک در گروه D به میزبانی ریگا، با شکست 78 بر 64 اوکراین توام شد تا این تیم دومین باخت خود را کسب کند و با 2 امتیاز همراه استونی قعرنشینان گروه چهارم به حساب بیایند. جمهوری چک با این برد به صدر جدول گروه D آمد تا با 4 امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر، بالاتر از لیتوانی میزبان قرار بگیرد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار