چطور مشکلاتمان را حل کنیم !؟

یک روانشناس گفت: برای مقابله و حل مشکلات باید از دو رویکرد مهم هیجان مدار و مسئله مدار استفاده کرد.

امیر خجسته کاشانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: هنگام فشار روانی و به وجود آمدن وقایع استرس‌زا افراد برای کاهش این مشکلات از دو رویکرد هیجان مدار و مسئله مدار می‌تواند استفاده کنند.

وی تصریح کرد: افراد بر مبنای هیجانات بدون تفکر، عدم برنامه ریزی قبلی و بدون هدفگذاری برای رفع مشکل و برای دریافت حمایت دیگران از رویکرد هیجان مدار می توانند استفاده می‌کنند.

 کاشانی افزود: بعنوان مثال در رویکرد هیجان مدار ممکن است فرد در برخورد با مشکل اقدام به فریاد زدن، گریه کردن، پیاده روی، تماشای تلویزیون و گوش کردن موسیقی کند.

این روانشناس افزود: در رویکرد مسئله مدار شخص با یک برنامه ‌ریزی قبلی سعی در جذب مشکل می‌کند بعنوان مثال ممکن است فردی در امتحان موفق نشود اما برای امتحان مجدد با مراجعه به مشاوره برنامه ریزی یا رفتن به کلاس جبرانی سعی در تقویت بنیه علمی خود در آن درس می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: هنگام از دست دادن عزیزان و مشکلاتی که با برنامه‌ریزی حل نمی شود استفاده از رویکرد هیجان مدار می تواند موثر باشد.

این روانشناس تاکید کرد: به طور معمول در حالت های بحرانی یا اختلاف شدید با دوستان در ابتدا استفاده از رویکرد هیجان مدار توصیه می شود و بعد از قرار گرفتن در محله بهبودی استفاده از رویکرد مسئله مدار می تواند مشکل را برطرف سازد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار