ورود 7 هزار گردشگر اسپانیایی در سال 2014

سلطانی فر گفت: در سال 2014 حدود 7 هزار گردشگر اسپانیایی وارد کشور شدند که با توجه به روابط محدود دو کشور بسیار رقم کمی است کمه باید در جهت افزایش آن تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سلطانی فر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور در همایش تجاری ایران و اسپانیا که با حضور سه وزیر از اسپانیا و 70 شرکت اسپانیایی فعال در زمینه‌های تجاری، هتلداری و... برگزار شد، گفت: در دنیا گردشگری به عنوان یکی از صنعت های مهم و سودآور در جهان شناخته شده جهان که زمینه مناسبی برای ایجاد اشتغال است و از طرفی به عنوان کارآمدترین راه برای ایجاد پل ارتباطی میان اقوام و ملل مختلف عمل خواهد کرد.

وی افزود: تعداد گردشگران ایرانی هر روزه رو به افزایش است به گونه ای که از 800 میلیون نفر در سال 2005 به حدود 1 میلیون و 200 نفر گردشگر در سال 2014 رسیدیم که رقمی حدود 1هزار و 476 میلیارد دلار نصیب کشورهای مختلف شده است زیرا از هر 11 شغل در جهان در بخش گردشگری 9 الی 10 درصد از GDP کشورها از این محل تامین می شود.

سلطانی فر در ادامه تصریح کرد: سهم ایران در گردشگری دنیا جذب 5 میلیون گردشگر در سال 2014 و 7.5 میلیارد دلار درآمد ارزی است که سهم ایران از این صنعت است.

سلطانی فر در ادامه گفت: معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه افزود: سازمان گردشگری براساس سند 20 ساله ایران و سیاست های رهبر معظم انقلاب در تدوین برنامه ششم توسعه و رویکرد دولت فعلی ارتقا همه جانبه صنعت گردشگری است.

وی افزود: براساس اهداف سند چشم انداز 20 ساله باید میزبان 200 میلیون گردشگر باشیم در حالی که تعدا هتل های موجود بسیار کم است و باید ظرف 10 سال آینده به حدود 300 هتل با درجه 4 و 5 ستاره برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار