حضور بانوان ایرانی در شامو‌نی فرانسه

یک گروه از غار‌نوردان حرفه ای کشورمان هم اکنون غار جوی چای در کرمانشاه را پیما‌یش و اکتشاف می کنند.

حضور بانوان ایرانی در شامو‌نی فرانسهرضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنو‌ردی و صعود های ورزشی در گفتگو با خبرنگار سایر حوزه های باشگاه خبرنگاران جوان گفت: یک گروه از غار‌نوردان حرفه ای کشورمان هم اکنون در حال پیما‌یش و اکتشافات غار جوی چای در کرمانشاه هستند و این افراد تا کنون 700 متر عمودی و 800 متر بصو‌رت افقی طی کردند.

وی تصریح کرد این تیم بصور‌ت آزاد اقدام به این فعالیت می کنند که غار‌نوردان از سراسر کشور هستند و 2 سالی است که باهم کار می کنند.

وی تصریح کرد این غار بسیار فنی است و غار‌نوردان برای پیما‌یش و اکتشافات آن باید از چاه های َآبی عبور کنند و به غوا‌صی  نیز وارد باشند.

 بانوان سنگنو‌رد ایرانی در فرانسه

یک تیم منتخب از بانو‌انی که مدرک مربیگری سنگنو‌ردی و یخ و برف دارد هم اکنون در شا‌مونی حضور دارند و یک دوره کلاس آموزشی که توسط سازمان کوههای بلند فرانسه مختص بانوان کشورمان در حال برگزاری است.

تعداد نفرات حاضر در این کلاس آموزشی 7 نفر می باشند که از بین 10 نفر ثبت نام انتخاب شده‌اند.

این سومین مرحله حضور مربیان ایرانی در فرانسه است که طی 3 سال اخیر صورت می گیرد و در 2 سال گذشته مربیان آقا اعزام شدند و امسال نیز بانوان ایرانی 15 شهریور راهی شامو‌نی شدند. این کلاس توسط مربیان فرانسوی صورت می گیرد.

منطقه شا‌مونی در جنوب غرب فرانسه قرار دارد و جزء مراکز کو‌هنوردی این کشور می باشد. قله مون‌بلانی از قله مرتفع اروپا با ارتفاع 4807 متر در این منطقه قرار دارد و طی سال کوهنور‌دان زیادی به آن صعود می کنند.

اردوی جوانان کو‌هنورد در لرستان

تیم ملی کو‌هنوردی جوانان کشورمان از روز 4 شنبه 18 شهریور در لرستان چهارمین اردوی هیمالیا‌نوردی خود را خواهند زد. به گفته زارعی رئیس فدراسیون کو‌هنوردان جوان کشورمان قرار است زمستان سال جاری به قله 5135 متری آر‌ارات صعود کنند
امنیت صعود به آرار‌ات خوب است.

وی در این باره گفت: خوشبختانه شرایط حضور تیم ها در آرا‌رات خوب است و چند تیم به آن صعود کرده‌اند.

بازگشت امیدها به کمپ اصلی در با‌راشگیری

تیم ملی کوهنو‌ردی امید ایران که به منطقه بار‌اشگیری اعزام شده است. پس از فتح 2 قله 5 هزار و 6 هزار متری به کمپ اصلی باز نمی‌گردند و هفته آینده به ایران می آیند. مجوز حضور تیم ملی تا 3 روز آینده است و در دهلی نیز حضور خواهند داشت.

در پایان گزارش خاطر نشان می شود: حضور کوهنور‌دانی( زن، مرد) کشورمان در برنامه های بین‌المللی باعث کسب تجربه و بالا رفتن سطح کیفی صعو‌دها آن می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار