خوزستان؛

احداث هرگونه سازه بر روی رودخانه دز بدون مجوز ممنوع

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول اعلام کرد: احداث هر گونه سازه از جمله سد سازی بر روی رودخانه دز بدون اخذ مجوزهای زیست محیطی تخلف بوده و در صورت مشاهده با عوامل آن برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از خوزستان؛ به نقل از روابط عمومی اداره حفاظت محیط زیست دزفول؛ فرهاد قلی‌نژاد گفت: مکاتباتی در خصوص احداث سد زنجیره ای دز از نوع سدهای جریانی در منطقه چال کندی با اداره محیط زیست دزفول صورت گرفته است.

وی بیان داشت: با پیگیری هایی که از سوی سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفت و براساس گزارش ارزیابی زیست محیطی، با در نظر گرفتن کلیه جوانب گردشگری و حفاظتی و در صورت عدم مشکل زیست محیطی، مجوز لازم صادر خواهد شد.

قلی نژاد تاکید کرد: در صورتی که سد سازی بر روی رودخانه دز موجب کاهش آب رودخانه شود و یا زیستگاه جانوران را با خطر مواجه نماید، سازمان حفاظت محیط زیست احداث آن را متوقف می کند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول هدف از احداث سد زنجیره ای دز را تولید انرژی برق عنوان کرد و اظهار داشت: این سد در مرحله تحقیقات و مطالعات بوده و تاکنون کارگاهی در منطقه چال کندی برای ساخت این سد احداث نشده است.

این مقام مسئول هشدار داد: در صورت احداث کارگاه بدون اخذ مجوز در حاشیه رودخانه دز از سوی سازمان حفاظت محیط زیست با عوامل آن برخورد قانونی می شود.

گفتنی است احداث سد بر روی سر شاخه رودخانه های دز ، کارون و کرخه در سالهای گذشته خوزستان را با بحران کم آبی در بخش شرب و کشاورزی مواجه کرده است.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.