تبریز؛

آشنایی بازاریان تبریز با اصول فقه و احکام اسلامی کسب وکار

درکلاس های آموزشی فقه و احکام بازار که امروز با حضور نماینده ولی فقیه در استان،مسولان و جمعی از اصناف و بازاریان در تبریز آغاز شد بازاریان تبریز با اصول فقه و احکام اسلامی کسب وکار آشنامی شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ این کلاس ها با هدف آموزش اصول تجارت و کسب و کار اسلامی با همت بسیج اصناف تشکیل شده است.

در این کلاس ها اصول فقهی و اخلاقی احکام اسلامی در خصوص کسب و کار و تجارت صحیح از نظر شرع مقدس توسط اساتید حوزه آموزش داده می شود.

طبق هماهنگی های بعمل آمده میان سازمان صنعت معدن و تجارت، بسیج اصناف، و اتاق اصناف تبریز هرگونه تمدید وصدور پروانه کسب جدید منوط به شرکت در این کلاس ها و کسب مهارت های لازم است.

نماینده ولی فقیه در مراسم افتتاحیه این کلاس ها به اهمیت کار و تلاش برای تامین معاش اقتصادی از نظر اسلام تاکید کرد و گفت: تنها زمانی تلاش برای تامین معاش مورد قبول درگاه پروردگار قرار می گیرد که منطبق بر اصول و آموزه های شرع مقدس باشد.

تبریز پس از شهرهای قم و تهران سومین شهر کشور است که این دوره های آموزشی را برگزار می کند.

آیت ا... شبستری نقش چنین کلاس هایی را در آموزش اصول اسلامی کسب و کار ضروری ارزیابی کرد و افزود: با شروع به کار این کارگاه های آموزشی شاهد اسلامی شدن هرچه بیشتر کسب و کار در بازار تبریز خواهیم شد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی اصلی ترین راه حل مشکلات کشور است و می بایست هم از طرف مسولین و هم عموم آحاد جامعه مورد توجه قرار گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود:یکی دیگر از تاکیدات رهبر انقلاب توجه به توانایی ها و تولیدات داخلی است که در نتیجه آن رشد و پویایی وضع اقتصادی کشور را شاهد خواهیم بود.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.