با جمع دانشجویان هنر

«ما فقط دانشجو هستیم» در نگارخانه شیخ هادی میزبان هنر دوستان است.

مریم شمخالی استاد دانشگاه و سرپرست گروه «ما فقط دانشجو هستیم»  در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ما چند وقتی است رویکردی را شروع کردیم که در آن کارهای ژوژمان کلاسی دانشجویان را قضاوت نکرده و آنها را به نمایشگاه می‌گذاریم.

وی افزود: در این نمایشگاه قرار نیست استاد به دانشجو نمره دهد کارش را نقد کند بلکه آثار در معرض نقد مخاطب قرار می‌گیرد و دانشجو متوجه نقاط ضعف و قدرتش می‌گردد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر اشتیاق و انگیزه‌‌ای که پس از برگزاری نمایشگاه در دانشجویان ایجاد می‌شود مدنظر من بود و به هیچ وجه رویکرد رقابتی نداشتیم چرا که در دانشگاه پس از اینکه بچه‌ها کارهایشان را قاب می‌گیرند و به دیوار می‌زنند،‌ آثارشان دور ریز می‌گردد اما برپایی نمایشگاه یک فرصت ویژه برای آنان است.

شمخالی اظهار کرد: برای آثار ارائه شده در نمایشگاه فرمت خاصی را در نظر گرفتیم و از دانشجویان خواستیم آنها که طبق این فرمت کار نمی‌کنند فرمت‌ خاصی را تعریف کرده و آثارشان را در آن قالب عرضه کنند.

وی هم چنین گفت: سطح دانشجویان متفاوت است عده‌ای نمره تئوری و عملی قابل قبولی دارند ولی برخی کارهایشان ضعیف‌تر است که با برپایی «ما فقط دانشجو هستیم» هر کس به روشنی متوجه سطح خود شده و برای ادامه راه انتخاب درستی می‌نماید.

این استاد دانشگاه افزود: آثار ارائه شده در این نمایشگاه متفاوت است از لوگو و آرم گرفته تا طراحی مجله و تصویرسازی و به نوعی یک روز دانشگاه هنر در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

گفتنی است؛ این نمایشگاه از 15 تا 19 شهریور در نگارخانه شیخ هادی واقع در خیابان ولیعصر (عج) نرسیده به سه راه جمهوری، کوچه شهید حسین سخن‌ور میزبان هنردوستان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار