عصبانيت نخست وزير مصر از سؤال یک خبرنگار تونسی

ابراهیم محلب پس از سؤال یک خبرنگار درباره شبهه فساد مالی وی، کنفرانس خبری را ترک کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، ابراهیم محلب، نخست وزیر مصر روز گذشته در یک کنفرانس خبری در تونس  پس از سئوال خبرنگاری که به فساد مالی در کشورش اشاره داشت ،‌عصبانی شد و جلسه گفتگوی خبری ترک کرد.

خبرنگار تونسی تلویزیون زیتونه ( وابسته به النهضه ) با اشاره به ماجرای وزیر کشاورزی مصر که مجبور به استعفا و سپس به سبب دست داشتن در پرونده فساد مالی بازداشت شد به مقام مصری گفت خود او نیز در یکی از بزرگترین پرونده های فساد مالی مصر دست داشته است .
محلب در واکنش به موضوع وزیر کشاورزی ابتدا گفت :« این مسئله ای داخلی است . 

اما هنگامی که نام خود او مطرح شد ،‌نخست وزیر مصاحبه مطبوعاتی را قطع و سالن را ترک کرد و پس از آن هیئت مصری و حبیب صید، نخست وزیر تونس نیز جلسه را ترک کردند.
"صلاح هلال،" وزیر کشاورزی مصر دوشنبه در چارچوب تحقیقاتی در خصوص پرونده مهم فساد مالی در درون وزارتخانه خود بازداشت شد .

عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر قبل از بازداشت این وزیر مصری او را مجبور به استعفا کرده بود.‌ یکی از مقامات قضایی مصر در گفتگو با خبرگزاری فرانسه گفت نام ابراهیم محلب در هیچ پرونده ای از این نوع مطرح نشده است .

فساد یکی از مهم ترین عوامل قیام سال 2011 است که حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر را از قدرت خلع کرد . محلب، نخست وزیر مصر از اعضای سابق حزب دموکراتیک ملی ( حزب منحله مبارک) است.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار