احتمال افزایش فعالیت نیروگاه اتمی کره شمالی

اندیشکده «آمریکا-کره» با استناد به تصاویر ماهواره‌ای، احتمال افزایش فعالیت‌های هسته‌ای کره شمالی را در نیروگاه «یونگ بیون» مطرح کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، تحلیلگران اندیشکده «آمریکا-کره» دانشگاه «جانز هاپکینز» با استناد به تصاویر ماهواره ای جدید، از افزایش فعالیتهای هسته ای در نیروگاه «یونگ بیون» کره شمالی خبر دادند. به باور آنها، سطح فعالیت در دو سایت نیروگاه هسته‌ای یونگ بیون -- از جمله رآکتور پنج مگاواتی تولید پلوتونیم آن با درجه تسلیحاتی -- بالا رفته است."

تحلیلگران این اندیشکده، بازسازی، جایگزینی تجهیزات آلوده و یا تخلیه میله های سوخت را به منظور تولید پلوتونیم جدید، از جمله دلایل این افزایش فعالیت دانسته‌اند. 

در وب‌سایت اندیشکده آمریکا-کره آمده‌است: "اگر این توضیحات درست باشد، کره شمالی گام مهمی برای توسعه ذخایر سلاح های هسته ای برداشته است."

افزایش فعالیت نیروگاه هسته‌ای یونگ بیون به وسیله «یوکیا آمانو،» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی، اوایل هفته گذشته اعلام شد.

کره شمالی در سال 2007 فعالیت های هسته ای خود را در این نیروگاه متوقف، و پس از آخرین آزمایش های هسته‌ای در سال 2013، بازسازی و استفاده مجدد از آن را آغاز کرد.




انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار