همدان؛

نمایشگاه دستاوردهای تعاونی‌های ملایر افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای 25 تعاونی شهرستان ملایر در اداره کار افتتاح شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نمایشگاه دستاوردهای 25 تعاونی شهرستان ملایر در اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر با حضور فرماندار، نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی و مسئولین شهر افتتاح شد.

غلام‌رضا کارگر در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: در این نمایشگاه 25 تعاونی شهرستان ملایر محصولات خود را در زمینه‌های مختلف ارائه داده‌اند.

وی با اشاره به غرفه‌های این تعاونی بیان کرد: : این غرفه‌ها  شامل، تعاونی‌ها کشاورزی، صنعتی، خدماتی، مبل و منبت، عروسک‌سازی؛ پوشاک تعاونی فرهنگیان، پودرهای مکانیزه و ایزوگام است.

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر با اشاره به تعاونی‌های فعال در شهرستان ملایر بیان کرد: 140 شرکت تعاونی در 20 زمینه مختلف در شهرستان ملایر فعالیت دارند.

وی با اشاره به سهم این تعاونی‌ها در اشتغال شهرستان ملایر بیان کرد: تعاونی‌های ملایر در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری نقش مهمی داشته و به‌طور متوسط هر تعاونی برای 7 نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرده است.

کارگر افزود: برخی از تعاونی‌های ملایر نیز با فعالیت خود توانسته‌اند زمینه اشتغال برای 200 نفر  را در شهرستان ایجاد کنند.

وی گفت: تعاونی‌های ملایر بیشتر در زمینه‌های  کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن فرهنگیان، تعاونی‌های مصرف تولیدی، چندمنظوره و پوشاک فعالیت دارند.

مدیر اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ملایر با اشاره به مشکلات مهم تعاونی‌های ملایر بیان کرد:  نبود نقدینگی و تسهیلات ، بالا بودن بهره وام‌های بانکی باعث غیرفعال شدن تعدادی از تعاونی‌های ملایر شده است.

در این آیین فرماندار و نماینده مردم ملایر از غرفه‌ها بازید کرده و نظرات و مشکلات  مسئولان شرکت‌های تعاونی را جویا شدند.

انتهای پیام/گ


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.