باشگاه خبرنگاران جوان در پاسخ به اظهارات "کلینتون" گزارش می‌دهد:

"بمب اتم" در دکترین نظامی ایران جایی ندارد

اخیرا "هیلاری کلینتون" ادعاهای ضد ایرانی را مطرح کرده که قابل تامل است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛   پس از جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای مقامات آمریکایی ادعاهای متفاوتی را درباره نوع جمع‌بندی مذاکرات با ایران داشتند که از موفقیت آمیز بودن این جمع‌بندی تا تحریم و تهدید نظامی ایران متفاوت بود.

برخی مقامات آمریکایی سعی کردند تا نشان دهند جمع بندی مذاکرات یک راه‌حل امنیتی و نظامی در راستای جلوگیری ایران از ساخت بمب اتم است، حال آنکه بارها مقامات جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند که "بمب اتم در دکترین نظامی ایران جایی ندارد".


**بازخوانی اظهارات کلینتون

هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا در سخنانی در "موسسه بروکینگز"  گفت: هدف از توافق هسته‌ای جلوگیری از ساخت "بمب اتم" از سوی ایران بوده و ما باید مانع از حرکت ایران در مسیر دستیابی به تسلیحات هسته‌ای شویم.








وی در توهینی آشکار به نظام جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: رژیم ایران رژیم بی‌رحم و ظالم بوده که دستش به خون بسیاری از آمریکایی‌ها و مردمان دیگر از جمله خود مردم ایران آغشته است و سران ایران به تروریسم علیه اسرائیل دامن می‌زنند.


کلینتون یادآور شد: ما همکاری‌های خود با همپیمانانمان را از گذشته تعمیق کردیم و این به این معناست که ناوهای هواپیمابر، کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی و سامانه‌های راداری و موشکی را به منطقه ارسال کردیم.



**در دکترین نظامی ایران سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی ندارد"

درباره بخش اول سخنان هیلاری کلینتون مبنی بر تلاش ایران برای ساخت بمب اتم باید گفت: مقامات ارشد لشکری و کشوری جمهوری اسلامی ایران بارها و بارها اعلام کردند که "در دکترین نظامی ایران سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی ندارد" و این موضوع از سوی دکتر "حسن روحانی" رئیس جمهور، دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و سایر مقامات جمهوری اسلامی  مطرح شده که ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح اتمی نبوده و نیست.



علاوه بر این باید یادآور شد جمهوری اسلامی ایران در دکترین‌های کلان دفاعی خود جایگاهی برای بمب اتم پیش‌بینی نکرده و نخواهد کرد و لذا سخنان مقامات ایالات متحده آمریکا و هیلاری کلینتون در این زمینه کذب محض است.


ادعای وزیر  خارجه سابق آمریکا در حالی مطرح می‌شود که اسرائیل بیش از 200 بمب اتم دارد و با آن امنیت منطقه غرب آسیا را به صورت خیلی جدی تهدید می‌کند.



رژیم صهیونیستی در شهر "دیمونا"  نیروگاهی فعال دارد که ده‌ها کلاهک اتمی را به کمک غرب و خصوصا فرانسه از سال 1970 میلادی ساخته و پرداخته است و به نظر می‌رسد جمهوری اسلامی ایران بافعالیت‌های صلح ‌آمیز هسته‌ای بسیار کم خطرتر از اسرائیلی است که بیش از 200 کلاهک اتمی دارد.






**نقوی حسینی: سرائیل بیش از 300 کلاهک هسته‌ای دارد/همواره طالب صلح و امنیت منطقه غرب آسیا و دنیا بوده و هستیم

"سید حسین نقوی حسینی" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با  خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره تعداد سلاح هسته‌ای رژیم صهیونیستی عنوان داشت: اسرائیل بیش از 300 کلاهک هسته‌ای دارد و باید در عرصه بین المللی به صورت جدی به برنامه سلاح‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران باید در عرصه بین‌المللی یک دعوی (شکایت) جدی به راه بیندازد و به این موضوع معترض شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چرا رژیم صهیونیستی این همه بمب اتم دارد و باید مذاکره کنندگان، کشورهای 1+5 را به سمت بررسی برنامه اتمی رژیم صهیونیستی سوق دهد و این خواسته مجلس از دولت است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ما هیچگاه سیاست تهاجمی نداشته و نداریم و همواره طالب صلح و امنیت منطقه غرب آسیا و دنیا بوده و هستیم.



**مقدم فر: چرا رژیمی که بیشترین جنایات را در جهان دارد باید سلاح هسته‌ای داشته باشد؟

"حمیدرضا مقدم‌فر " مشاور فرمانده کل سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره اینکه رژیم صهیونیستی چند بمب اتم دارد و چه میزان به تأسیسات هسته‌ای این رژیم رسیدگی می‌شود، اظهار داشت: متأسفانه رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی مصون است.
 


وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی مصداق بارز تروریسم دولتی بوده و برای همه مشخص شده که اولویت اسرائیل دسترسی به سلاح هسته‌ای است که باید این رژیم منع و محدود شود.
 

مشاور فرمانده کل سپاه یادآور شد: چرا رژیمی که بیشترین جنایات را در سطح جهان دارد باید دارای سلاح هسته‌ای باشد و وظیفه رسانه‌ها این است که فعالیت این رژیم را در این زمینه بررسی و ابعاد آن را منتشر کنند.
 



وی در پاسخ به این سؤال که رژیم صهیونیستی چند بمب اتم دارد، گفت: این رژیم بیش از 400 بمب اتمی دارد و باید پرونده خلع سلاح اتمی رژیم صهیونیستی به جریان بیافتد. 

مقدم‌فر در پایان خاطر نشان کرد: باید برای رژیم صهیونیستی، یک 1+5 تشکیل شود تا ساز و کار کنترل سلاح هسته‌ای این رژیم مورد بحث قرار بگیرد.




**اهانت "کلینتون" به ایران

دربخش دیگری از سخنان "هیلاری کلینتون" جمهوری اسلامی ایران در توهینی آشکار یک رژیم بی‌رحم و ظالم معرفی شده، حال آنکه آمریکا خود حامی دموکراسی تاکتیکی در منطقه غرب آسیاست. سردمداران ایالات متحده آمریکا در برخورد با موضوع حقوق بشر در بحرین و عربستان، امارات عربی متحده، اردن، قطر، مصر و ... موضع‌گیری متفاوتی با نوع دموکراسی و حقوق بشر در سوریه، عراق، فلسطین، لبنان و یمن دارند.







اظهارات کلینتون در حالی مطرح می‌شود که اگر به منطقه غرب آسیا نظاره کنیم، می‌بینیم که پس از گذشت بیش از 5 ماه از تجاوز نظامی عربستان به یمن سردمداران ایالات متحده به دلیل آنکه بی‌رحمی پادشاه عربستان به نفع‌شان است، موضوع حمله جنگنده‌های عربستان به یمن را خلاف حقوق بشر نمی‌دانند و از تجاوز زمینی این کشور به همسایه جنوبی خود چشم‌پوشی می‌کنند.



**گلوبال ریسرچ: آمریکا برای داعش  محموله کمکهای تسلیحاتی هوایی می فرستد

پایگاه اینترنتی "گلوبال ریسرچ" در گزارشی به قلم "کورت نیمو" تحت عنوان «آمریکا برای داعش  محموله کمکهای تسلیحاتی هوایی می فرستد» ‌نوشت :این در حالیست که نیروهای داوطلب مردمی در مناطق "یثرب و بلد" در استان "صلاح الدین" این گزارش ها را نیز تایید کرده اند.

در ماه اکتبر نیز یک محموله هوایی حامل کمکهای تسلیحاتی در حومه کوبانی در سوریه به دست نیروهای داعش افتاد.  در ماه نوامبر نیز منابع اطلاعاتی در عراق اعلام کردند آمریکا فعالانه در تامین سلاح برای عناصر داعش نقش ایفا می‎کند.



در این گزارش آمده است منابع اطلاعاتی عراق تاکید دارند هواپیماهای نظامی آمریکا به منظور کمک به عناصر داعش برای مقاومت در برابر ارتش و نیروهای داوطلب  مردمی و نیروهای امنیتی چندین بار برای آنها کمکهای تسلیحاتی ارسال کردند.








سازمان تحقیقات تسلیحاتی مستقر در لندن پیشتر گزارش داده بود داعش از مقادیر چشمگیری از تسلیحات از جمله تفنگ های ام 16 استفاده می کند که روی آنها جمله « اموال دولت آمریکا» درج شده است (بیشتر بخوانید).



حال سوال اینجاست با توجه به اینکه تروریستهای تکفیری داعش با رایزنی‌های مستقیم "هیلاری کلینتون" به وجود آمدند و تروریست‌های جبهةالنصره به نیابت از آمریکا و اسرائیل در سوریه اقدامات ضد حقوق بشری انجام می‌دهند، ایران رژیمی بی‌رحم و ظالم دارد یا دولت آمریکا که از تروریست‌های تکفیری داعش حمایت و برای آنها محموله‌های سلاح پرتاب می‌کند و در زمان‌های حساس در میدان نبرد به کمک آنها می‌شتابد.



گزارش از محمد زرچینی

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
ای داد بیداد همش جنگ وخونریزی مرگ بر جنگ طلبان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
ای داد بیداد همش جنگ وخونریزی مرگ بر جنگ طلبان .
Germany
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
کلینتون کاری نکن بچه های مازندران بفرستم سراغت تا میخوری برننت بشین سر جات و خفه شو پیرزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
اخرشم هیچ غلطی نمی‌کنن ..چون با ایرانی‌ جماعت در‌افتادن یعنی شکست .. درود بر‌ خامنه ای
Iran (Islamic Republic of)
دیان
۱۵:۳۴ ۲۰ شهريور ۱۳۹۴
بیچاره پیر شده الزایمر گرفته چکارش دارین
آخرین اخبار