ادعای کینزینگر: توافق هسته ای ان پی تی را به معاهده ای بی فایده تبدیل کرد

نماینده ایالت ایلی نوی در مجلس نمایندگان آمریکا برجام را سبب بی فایده شدن ان پی تی برای دنیا قلمداد و تصریح کرد: ایران کشوری است که ما اکنون قرار است درباره آینده دنیا به آن اعتماد کنیم.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، «آدام کینزینگر» نماینده ایالت ایلی نوی در مجلس نمایندگان آمریکا، در نشست خبری مشترک با «جان بینر» رئیس مجلس نمایندگان این کشور و شماری دیگر از همکاران خود در این مجلس درباره برجام گفت: می خواهم یک پرسش را خطاب به همکاران خود مطرح کنم. من تاکنون این پرسش با هیچ یک از همکاران مردد خود مطرح نکرده ام. آیا ایران این حق را بدست آورده است که مورد اعتماد واقع شود؟ اگر آنها این حق را بدست آورده اند، چگونه بدست آورده اند؟ به من بگوئید که ایران چه کاری کرده که باعث شده باشد این کشور حق داشته باشد که به آن اعتماد شود؟ اگر آنها این حق را بدست نیاورده اند، پس شما چگونه می توانید به آنها اعتماد کنید؟
 
وی افزود: «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در پاسخ خواهد گفت که ما اعتماد نکردیم بلکه راستی آزمایی می کنیم. به من بگوئید که در کجای این توافقنامه، راستی آزمایی واقعی وجود دارد. ما دریافته ایم که در برخی موارد ایران عملا اجازه یافته است که خودش در سایت های خود بازرسی کند که بسیار شوکه کننده است. من یک نظامی کهنه کار هستم که در عراق بودم ، برخی از عملیات هایی که من در آنها بودم تمرکز شان روی دارایی های ایران بود که فعالیت آنها برای بی ثبات کردن عراق و کشتن نظامیان آمریکایی بود.

کینزینگر در ادامه ادعا کرد: براساس برخی تخمین ها حدود هفتصد تا هزار نظامی آمریکایی در نتیجه اقدام مستقیم ایرانی ها یا فناوری ایرانی صادر شده به عراق، کشته شدند. ایران کشوری است که ما اکنون قرار است درباره آینده دنیا به آن اعتماد کنیم.
 
وی در ادامه اظهارات خود گفت: ایران حتی مجبور نیست که در این توافقنامه فریبکاری کند. ایران در سال پنجم از اجرای توافقنامه همه تسلیحات بزرگ را از روس ها و اروپایی ها و هر کس دیگری می تواند دریافت کند. ایران در سال هشتم از اجرای توافقنامه، با موشک های بالستیک بین قاره ای به فناوری دست می یابد که می تواند هرگونه کلاهک هسته ای را با توانایی شلیک این کلاهک در سراسر دنیا، پیوند بزند. ایران حتی مجبور نیست در سال دهم یا پانزدهم از اجرای این توافقنامه، دست به فریبکاری بزند. آنها در این سالها کشوری خواهند بود که فاصله شان با گریز هسته ای صفر خواهد بود. لازم نیست که کشوری دارنده تسلیحات هسته ای باشد بلکه فقط لازم است که فاصله کشوری با گریز هسته ای صفر باشد تا همان تاثیر را داشته باشد که داشتن سلاح هسته ای دارد.
 
این نماینده آمریکایی ادامه داد: ما یکی از بهترین همپیمانان خود در خاورمیانه یعنی امارات عربی متحده را از حق غنی سازی اورانیوم محروم کردیم چون گفتیم که ما متعهد به یک خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای هستیم. ما این معیار را معیار طلایی توافقنامه 123 نام گذاری کردیم. ما کره جنوبی را از حق بازفرآوری اورانیوم محروم می کنیم چون متعهد به شبه جزیره کره عاری از تسلیحات هسته ای هستیم. ما اکنون چگونه این حق را داریم که هر کشوری را در هر مکانی از حق غنی سازی محروم کنیم ؟  
وی مدعی شد: این توافقنامه در عمل پیمان ان پی تی را به پیمانی بی فایده برای دنیا تبدیل می کند، این توافقنامه یک توافقنامه بد است و من مصرانه از همکاران خود می خواهم که این توافقنامه را رد کنند.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار