آموزش عالی در هفته‌ای که گذشت

بازنگری سر فصل‌های آموزشی آموزش عالی تا پایان شهریور ماه

اولتیماتوم میرزاده یه واحدهای تهرانی دانشگاه آزاد و بازنگری سر فصل های آموزشی آموزش عالی تا پایان شهریور ماه از جمله اخبار مهم حوزه دانشگاهی در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،در هفته گذشته اخبار متعددی در حوزه آموزش عالی منتشر شد.

سازمان انتقال علم و فرهنگ از مهر ماه اغاز به کار می کند 
ایمانی خوش‌خو رئیس دانشگاه علم و فرهنگ گفت: در این دانشگاه در زمینه‌ی  تحصیلات تکمیلی موفقیت‌های خوبی را شاهد بودیم و متقاضیان با رتبه‌های بسیار پایین در دانشگاه علم و فرهنگ اقدام به ثبت نام می‌کنند. این بدین علت است این دانشگاه رشته‌های مشترکی با پژوهشگاه رویان و پژوهشگاه برق جهاد دانشگاهی علم و صنعت دارد و فارغ التحصیلان دغدغه کمتری برای اشتغال خواهند داشت.

اعلام زمان آزمون عملی و مصاحبه فرهنگی رشته موسیقی دانشگاه آزاد 
علوی فاضل معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متقاضیان رشته موسیقی مقطع كارشناسی پیوسته واحد تهران مركزی می بایست برای آزمون عملی و مصاحبه فرهنگی خود روزهای شنبه  ۲۱، یكشنبه  ۲۲و دوشنبه ۲۳ شهریور به دانشكده هنر و معماری تهران مركزی واقع در خیابان انقلاب، تقاطع فلسطین مراجعه كنند.

آیین نامه جدیدی برای استعداد های درخشان تنظیم می شود 
شریعتی‌نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم ا اشاره به اینکه آیین‌نامه‌ استعدادهای درخشان مصوب شورای هدایت استعدادهای درخشان است گفت: شورای هدایت استعدادهای درخشان عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیری در این خصوص دانشجویان است که به علت درخواست دانشجویان در دو نوبت این طرح اصلاح شده و مجدداً برخی دانشگاه‌ها بر این باور هستند که ظرفیت‌شان را در این رابطه نمی‌توانند پر کنند.

زمان پذیرش برگزیدگان علمی در دانشگاه جامع اعلام شد 
عباس علایی، معاون سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد : داوطلبان واجد شرایط می‌بایستی از تاریخ 17 لغایت 21 شهریور نسبت به ثبت نام اینترنتی از طریق سامانه جامع آموزشی دانشگاه به نشانی http://edu.uast.ac.ir در بخش سامانه ثبت‌نام اینترنتی برگزیدگان علمی اقدام نموده و مستندات ثبت‌نام را جهت بررسی، مطابق مندرجان فراخوان حداکثر تا تاریخ 23 شهریورماه به دبیرخانه شورای سنجش و آزمون ارسال نمایند.

برگزاری جشن فارغ التحصیلی دانشجویان علوم بهزیستی پس از ده سال
دکتر مسعود فلاحی خشکناب معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی با اعلام این خبر افزود: این جشن فارغ التحصیلی برای دانشجویان تمام مقاطع که در سال تحصیلی ۹۴ - ۹۳ (از مهرماه سال گذشته تا شهریورماه امسال) آخرین واحدهای درسی خود را گذرانده و یا با ارائه پایان نامه فارغ التحصیل شده اند، برگزار شد.

ابلاغ آیین نامه جدید وزارت علوم با محوریت افزایش تحقیقات کاربردی 
فرهادی  وزیر وزارت علوم،تحقیقات و فناوری با اشاره به وضعیت علمی کشور و ارائه مستنداتی افزود: این روزها بحث علم و فناوری داغ و ضد و نقیض است اما با توجه به آمار در سال 2011 ، 31 پارک علم و فناوری را تاسیس کرده بودیم اما هم اکنون 36 پارک علم و فناوری داریم که سه پارک علم و فناوری آن در دو سال اخیر تاسیس شده است، همچنین می‌توان به 23 مرکز رشد که در این دو سال پایه گذاری شده اشاره کرد.لازم است بدانید از نظر رتبه علمی به استناد به پایگاه اسکوپوس رشد دو پله‌ای ایران در دولت یازدهم را از رتبه 16 به 18 مشاهده می‌شود. 

آغاز به کار کمیته سه نفره برای رسیدگی به کد رشته های دانشگاه آزاد
دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این کمیسیون مطابق مصوبه سال 1367 مجلس شورای اسلامی که قانونی و لازم الاجرا بودن آن در سال 1393 مجددا از سوی معاونت قوانین مجلس شورای اسلامی تایید و ابلاغ شد، متشکل از نماینده یکی از وزارتین علوم و بهداشت برحسب مورد، نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی و نماینده دانشگاه آزاد اسلامی است

بازنگری سر فصل های آموزشی آموزش عالی تا پایان شهریور ماه 
مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزرات علوم گفت: کلیه‌ی سرفصل‌های آموزشی آموزش عالی در دست بررسی است و تا پایان شهریورماه درصد بالایی از برنامه‌ها بازنگری خواهند شد.
وی ادامه داد: اصلاحات انجام شده در خصوص سرفصل‌ها روی سایت قرار می‌گیرد و دانشجویان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند

حمایت وزارت علوم از دانشگاه های غیر دولتی
مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزارت علوم اظهار کرد: این دوره وزارت علوم از دانشگاه‌های غیر دولتی بیشتر حمایت می‌کند زیرا درصد قابل توجهی از دانشجویان کشور را دانشجویان غیر دولتی و یا دانشجویانی که با هزینه در دانشگاه دولتی تحصیل می‌کنند، تشکیل می‌دهد. از بین چهار میلیون و 600 هزار دانشجو، فقط 600 هزار دانشجو، فقط 600 تا 650 دانشجو در دانشگاه‌های روزانه تحصیل می‌کنند و بخشی هم در وزارت بهداشت، مابقی این دانشجویان برای تحصیل خود هزینه پرداخت می‌کنند

 اولتیماتوم میرزاده یه واحد های تهرانی دانشگاه آزاد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه هیچ واحدی نمی تواند از فروش اموال مازاد خود، برای پرداخت حقوق و دستمزد استفاده کند، تأکید کرد: درآمد حاصل از فروش اموال مازاد باید صرف تامین هزینه های طرح های عمرانی و یا سرمایه های دانش بنیان شود.


انتهای پیام/






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.