گروهان 32 نفره فوتبالیست های سرباز خوزستان

مجموع بازیکنان خوزستانی عضو تیم های نظامی فوتبال ایران، تشکیل دهنده یک تیم است که می توان آن را به نام سرباز فراری نام گذاری کرد.

 به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،  در شرایطی که 3 تیم خوزستانی به نام های استقلال خوزستان، فولاد خوزستان و استقلال اهواز تعداد بازیکنانشان در لیگ برتر کمتر از 30 نفر است. تعداد بازیکنان خوزستانی که در تیم های نظامی فعالیت می کنند بیش از 30 نفر است.

پس از فضاهای پیش آمده در باره سربازی بازیکنان و جعل کارت پایان خدمت شان، با پیگیر شدن سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح که در رأس آن سردار باران چشمه قرار دارد، کارت پایان خدمت بازیکنان ابطال گردید و آن ها برای فعل پیش رو می بایست برای تیمی نظامی که سازمان نظام وظیفه معین کرده است، توپ بزنند که در این میان ملوان در لیگ برتر بیشترین بازیکن سرباز را به خدمت گرفته است.

در این میان گروهی از فوتبالیست های خوزستانی همانند فوتبالیست های دیگر استان ها راهی تیم های نظامی شدند و با اضافه شدن این نفرات به بازیکنانی که بدون مشکل پایان خدمت به عضویت تیم‌های تابعه نیروهای مسلح در آمدند، تعداد بازیکنان خوزستانی در تیم های نظامی را به 32 بازیکن رسانده است.

که در این میان 7 بازیکن د ر لیگ برتر، هفت بازیکن در لیگ دسته یک(آزادگان)، هشت بازیکن در لیگ دسته دوم و 10بازیکن در لیگ دسته سوم، تعداد بازیکنان خوزستانی را در لیگ های مختلف کشور تشکیل می دهند و این در حالی است که در کنار هم می توانند تشکیل دهنده یک تیم نظامی خوب باشند.

 اسامی بازیکنان و تیمهایشان به شرح زیر است:

ملوان انزلی: بیشترین سهم جذب بازیکنان سرباز در لیگ برتر را ملوان برعهده داشته است، این تیم 60 بازیکن خوزستانی در اختیار دارد که 5 نفر از آن ها برای گذراندن خدمت مقدس سربازی راهی این تیم شدند تا به عضویت قوی های انزلی در بیایند.

محمد حسین کنعانی زادگان، آرش افشین، فرزاد جعفری، حسین شنانی و امین جهان کهن سربازان خوزستانی این تیم محسوب می شوند و رضا درویشی بازیکن آزادی است که به میل خود به عضویت ملوان بندر انزلی درآمده است.

همچنین از 6 بازیکن خوزستانی، فقط 2 نفر از آنها به نام های محمد حسین کنعانی زادگان و‌آرش افشین بازی می کنند و بقیه آن بازیکنان فرصت بازی را در این تیم پیدا نکردند.

تراکتور سازی تبریز: سرخ پوشان تبریزی که در فصل گذشته تا مرز نخستین قهرمانی خودشان در لیگ برتر نیز پیش رفتند اما در دقایق آخر دیدار پایانی با  قهرمانی را با نایب قهرمانی عوض کردند و نتوانستند قهرمانی خود را در لیگ برتر جشن بگیرند.

اما تراکتوری ها امیدوارند تا بتوانند در این فصل با جذب بازیکنان خارجی و همینطور سربازان بتوانند طلسم خود را در قهرمان نشدن قطع کنند.

نایب قهرمان فصل پیش، در لیگ پانزدهم چهار بازیکن خوزستانی را جذب کرده است که همگی آنان برای گذراندن خدمت سربازی راهی تراکتور شده اند و نکته قابل توجه دیگر آن است که 3 نفر از چهار بازیکن جذب شده فصل پیش در فولاد خوزستان توپ می زدند که این موضوع بارهای بار از طرف مسئولان فولاد خوزستان به فدراسیون اعلام شده است که باعث نقطه ضعف ما در جذب بازیکنان می شود و نمی توان بازیکنی را از پایه پرورش داد و در موقع بهره برداری تیمی دیگر از آنان استفاده کند.

فجر شهید سپاسی شیراز: این تیم که در سال 1367 تأسیس شده است. هم اکنون در لیگ یک به رقابت با  دیگر تیم ها می پردازد.

این باشگاه از سال 1374 زیر مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و می تواند از بازیکنان سرباز درترکیب خود استفاده کند.

این تیم در دسته یک باشکاه های برتر کشور که موسوم به لیگ آزادگان است، 7 بازیکن خوزستانی را در ترکیب خود می بیند که می تواند این شانس را به همراه داشته باشد که پس از چند سال غیبت در لیگ برتر با جذب بازیکنان سرباز بار دیگر به لیگ برتر باز گردد.

اسامی بازیکنان خوزستانی و سرباز این فصل فجر سپاسی به شرح زیر است.

سروش سعیدی، صادق صادقی، رضا مرادی، مصطفی ماهی، میثم شاه مکوندزاده، رضا طاهری ورضا جباری، بازیکنانی بودند که در این فصل به این تیم اضافه شدند تا بتوانند بدون هیچ حاشیه ای دوران خدمت سربازی خود را سپری کنند.

نیروی زمینی: این تیم در لیگ دسته دوم کشورمان فعالیت می کند و معروف ترین بازیکن خوزستانی که در این تیم سابقه بازی دارد ایمان مبلعی است که برای گذراندن دوران سربازی خود راهی این تیم شده بود.

این تیم با جذب هشت بازیکن سرباز قصد آن را دارد تا بار دیگر به لیگ زادگان یرگرد و بتواند روزهای خوب خود را با فرشادفلاحت زاده سرمربی این تیم تجربه کنند.

بازیکنان خوزستانی این تیم به شرح زیر است:
سعید حلانی، امیر شرفی، محمد کوشی، میثم کریمی، عباس عسکری، محمد معاوی، ساسان شیرمردی و محمد جلیزی هشت بازیکن خوزستانی این تیم را در فصل جدید تشکیل می دهند.
  عقاب تهران: این تیم که از سال 1945 به همراه باشگاه استقلال تأسیس شده است سابقه طولانی را در تاریخ ایران دارد و بازیکنانی همچون پرویز دهداری و خدادادعزیزی در این تیم حضور داشتند. عقاب در حال حاضر در لیگ دسته سوم فوتبال کشورمان قراردارد و بازیکنان سرباز جامانده در لیگ برتر را جذب تیم خود کرده است و تلاش می کند با انگیزه این بازکنان بتوانند برای بار دیگر خود را به سطح نخست ایران برساند.

این تیم در این فصل 10 بازیکن خوزستانی راجذب کرده که اسامی آنان به شرح زیر است:
کوشا بختیاری زاده، ساسان قاسمی، حسن معاوی، فرشاد خینفر، شهاب قنبری، علیرضا کاکه، سعید درویشی، مهدی سرداری، سیداحمد تفاغ و شاهین جلیزی 10 بازیکن خوزستانی این فصل عقاب تهران محسوب می شوند.

البته این اتفاق در حالی رخ می دهد که استان خوزستان خود تیم های نظامی را در اختیار ندارند و آخرین تیم های این استان که اجازه جذب سرباز را داشته اند پاس اهواز و مقاومت اهواز بودند که در اواخر دهه 80 به کار خود پایان دادند. این در حالی است که مسئولان می توانند یک تیم نظامی خوزستانی را در خوزستان تأسیس کنند و بازیکنان سرباز به این تیم بپیوندند تا حریف قدرتمندی برای سایر رقبا محسوب شود.

در این باره خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال باشگاه خبرنگاران جوان گفت وگویی را با مجید جلالی انجام داد که شما را به این گزارش دعوت می نماییم.
سرمربی تیم فوتبال سایپا اعلام کرد: نقطه نظرات خود را به فدراسیون و کفاشیان اعلام کردم و امیدوار هستم آنان در این باره تصمیم جدی را اتخاذ کنند، زیرا اگر به همین روند پیشروی کنیم مراحل بازیکن سازی در کشورمان به طور کامل قطع می شود و حتی این فصل های اخر را  نیز که هم اکنون می کشد، پس از گذشت 2 الی 3 سال دیگر قطع می شود و دیگر بازیکن آینده داری را در چند سال دیگر نخواهیم داشت.

زیرا در حال حاضر تمامی مربیان و مدیران کشورمان به فکر نتیجه گرفتن و کسب 3 امتیاز در هر دیدار هستند و به هیچ وجه توجهی به پروسه بازیکن سازی در کشور را ندارند.

وی برای راه حل این مشکل اظهار کرد:

در زمان ما هم زمان هم خدمت سربازی می رفتیم و بعداظهرها در تمرین تیم مان حضور پیدا می کردیم، اما در حال حاضر به این گونه نیست و بازیکنان که تازه به مرز آمادگی رسیده اند و تیم هایشان پس از چند سال آموزش به انان می خواهند بهره برداری کنند، به ناچار مجبورند، برای گذراندن خدمت سربازی راهی تیم های نظامی شوند و تیم های دیگر نتیجه چند سال زحمات دیگران را به راحتی مصرف کنند و این اتفاق باید هرچه سریعتر متوقف شود، زیرا ممکن است تا چند سال آینده دیگر فوتبالی و بازیکن سازی در کشور انجام نگیرد واین نمی تواند برای صدر نشین آسیا در رنکینگ جهانی عاقبت خوبی را داشته باشد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار