آیا این عکس ها واقعی هستند؟

گاهی عکاسان تصاویری را ار دنیای اطراف ثبت می کنند که تشخیص واقعی بودن آن برای مخاطبان کمی مشکل است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، عکاسی در لغت به معنای روش عکاسی و عکسبرداری است و همچنین به عمل و شغل عکاس نیز گفته می‌شود. این هنر در اکثر زبان‌های جهان فتوگرافی خوانده می‌شود که ترکیبی از دو کلمهٔ یونانی فتو به معنی نور و گرافی به معنی ثبت یا نگارش است.

عکاسی یعنی ثبت و ایجاد یک تصویر که توسط یک فرد کشف و تکمیل نشده‌است، بلکه نتیجه تلاش بسیاری از افراد در زمینه‌های مختلف و اکتشافات و نوآوری‌های آنان در طول تاریخ است. سال‌ها قبل از اختراع عکاسی، اساس کار دوربین عکاسی وجود داشته‌است؛ موزی، ارسطو و اقلیدس در سدهٔ ۵ و ۴ پیش از میلاد نحوهٔ کارکرد دوربین سوراخ سوزنی را شرح داده‌ بودند. در یونان باستان عقیده بر این بود که نور از چشم به سمت اشیاء می‌تابد و بازتاب آن باعث دیدن می‌شود.

ارسطو و اقلیدس با استفاده از تئوری سوراخ‌سوزنی تلاش کردند خلاف آن نظریه را ثابت کنند؛ آن‌ها در پشت دوربین‌های سوراخ سوزنی صفحه‌ای نیمه‌مات قرار می‌دادند تا تصویر بازتاب‌شده روی آن با چشم دیده شود. در قرن ششم میلادی، آنتمیوس در آزمایش‌های خود از دوربین تاریکخانه‌ای استفاده کرد.

گاهی عکاسان تصاویری را ار دنیای اطراف ثبت می کنند که تشخیص واقعی بودن آن برای مخاطبان کمی مشکل است. در ادامه چند تصویر انتخاب شده که از ابزارها و نرم افزار های ویرایشی استفاده نشده و واقعی است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۸:۰۱ ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
باورنکردنیه
زیبا و خیال انگیز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
17و 11 و 5 فوق العاده اند
Germany
ناشناس
۱۹:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
آره