همدان؛

ثبت نام هزار و 280 نفر دانش آموز در مدارس استثنایی

رییس آموزش و پرورش استثنایی استان همدان از ثبت نام هزار و 280 نفر دانش آموز در مدارس استثنایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ پروین قربانیان بیان کرد: در طرح سنجش که از خرداد ماه امسال در استان آغاز شده است دانش آموزانی که نمی توانند از خدمات عادی استفاده کنند شناسایی و به واحدهای آموزشی استثنایی ارجاع داده می شوند.

وی با بیان اینکه تا کنون هزارو 280 نفر در مدارس استثنایی ثبت نام کرده اند گفت: پیش بینی میشود تا پایان سال هزارو 500 نفر در این مدارس ثبت نام کنند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی ضمن بیان اینکه 240 دانش آموزان با مشکلات ویژه یادگیری هستند که مدرسه خاصی ندارند اما به وسیله کلینیک های اختلال رفتاری درمان می شوند، اظهار کرد: این دانش آموزان علی رغم برخورداری از هوش عادی و جسم و ظاهری سالم اما اختلال در توجه یا وارانه نویسی یا اختلال در ریاضی دارند که به وسیله اموزگاران شناسایی می شوند و به این کلینک ها ارجاع داده می شوند.

قربانیان با بیان اینکه این دانش آموزان در مدارس عادی تحصیل می کنند، ادامه داد: این دانش آموزان در این کلینک های رفع مشکلات ویژه یادگیری تحت درمان قرار می گیرند و به تدریج حالت عادی در می آیند و مشکل یادگیری آنها برطرف می شود.

وی به فعالیت 60 مدرسه استثایی دراستان همدان اشاره و خاطرنشان کرد: از این تعدا 46 مدرسه به صورت مستقل و 14 مدرسه به صورت مشترک در مدارس عادی ارائه خدمات میدهند.

رییس آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به اینکه زمان ثبت نام دانش آموزان استثنایی از اول خرداد ماه آغاز گشته و تا مهر ماه ادامه دارد، گفت: دانش آموزان که یا آسیب دیده ذهنی یا آسیب دیده جسمی و یا مشکلات رفتاری دارند و نمی توانند از خدمات آموزشی عادی استفاده کنند وارد مدارس استثنایی می شوند که در هفت گروه تقسیم بندی می شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.