آرزو جعفرپور:

مجری باید صاحب سبک باشد

مجری باید در کارش خلاقیت و نوآوری داشته باشد و با تظاهر و ریا اجرا نکند، به زبان مردم و برای مردم فعالیت کند و صاحب سبک باشد.

آرزو جعفرپور گوینده رادیو و مجری تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص ویژگی‌های مجری خوب اظهار داشت: مجری باید در کارش خلاقیت و نوآوری داشته باشد و با تظاهر و ریا اجرا نکند، به زبان مردم و برای مردم فعالیت کند و صاحب سبک باشد.

وی با اشاره به اینکه صدای خوب و تکنیک استفاده از آن لازمه اجرا و گویندگی است، گفت: صدای خوب، اولین عنصر در اجرا و گویندگی به ویژه در رادیو است، چون در رادیو صدا تنها پیام رسان به مخاطبان است. همچنین بداهه گویی تسلط در اجرا و مدیریت برنامه از ملزومات اجرا و گویندگی است.

جعفرپور در مورد مجریان و گویندگان حال حاضر عنوان کرد: متاسفانه ما از استانداردها فاصله گرفتیم و این موضوع باعث شده است برخی افراد که صدا و تصویر مناسبی برای این کار را ندارد در حوزه اجرا فعالیت کنند.

وی ادامه داد: البته تهیه‌کنندگان هم در این موضوع نقش دارند چون برخی از آنها به سراغ آماتورها و یا بازیگران برای اجرای برنامه‌ها می‌روند.

جعفرپور در خصوص الگوبرداری در اجرا بیان کرد: تقلید و صداسازی آفت اجرا است که ما این روزها آن را در اجرای برخی مجریان جدید می‌بینیم، اما الگوبرداری مشکلی ندارد، برای مثال ممکن است من از اجرا کسی خوشم بیاید و سعی کنم شبیه استانداردهای او اجرا کنم، اما نه اینکه از او تقلید کنم، بلکه یک سری خلاقیت فردی هم به آن اضافه می‌کنم.

وی در پایان در توصیه‌ای به علاقمندان اجرا و گویندگی مطرح کرد:  اجرا، پافشاری، تمرین، جسارت و اعتماد به نفس می‌خواهد. علاقمندان این حیطه باید مطالعه داشته باشند و با حضور در آموزشگاه‌های معتبر آموزش ببینند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار