اصفهان؛

تفریح در کنار تحصیل از الزامات زندگی یک نوجوان است

عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تفریح در کنار تحصیل یکی از الزامات زندگی یک نوجوان است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، واشیانی‌پور در جلسه هم‌اندیشی با فرهنگیان در خصوص مشکلات نوجوانان در شهر اصفهان با اشاره با جایگاه نوجوانان در جامعه بیان داشت: نوجوان‌ها سرمایه‌های اجتماعی ما هستند و هویت‌شناسی، بالا بردن سطح آگاهی و بینش در ارتقا قدرت تجزیه و تحلیل و اندیشه آنان همواره باید مد نظر باشد.

وی در خصوص جایگاه تفریج در رشد نوجوانان ضمن اخذ نظرات فرهنگیان حاضر در جلسه اظهار داشت: تفریح و تحصیل در دوران بحرانی نوجوانی دو عامل مهم جهت رشد فیزیکی و روحی هر نوجوان است و یکی از وظایف ما، کمک به آنان جهت به سلامت پشت سر گذاشتن این مرحله رشد است.  

این عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضروریات پرورش و تربیت نوجوانان اصفهانی خاطرنشان کرد: ما در شهری زندگی می‌کنیم که به پایتخت فرهنگ و تمدن معروف است و مجبوریم که پرورش‌دهندگان ما در هر سطحی که هستند فرزندان و نوجوانان ما را به گونه‌ای پرورش دهند که رفتار و عملکردشان الگو و نمادی از پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی - ایرانی باشد و بتوانند انتقال دهنده فرهنگ ما به دیگران باشند.

وی اضافه کرد: تربیت انسان ها کاری بسیار دشوار و تعلیم و تربیت شغل انبیاست که امروزه معلمان و مربیان بسیاری این وظیفه خطیر را بر عهده دارند و جوامع موفق پرورش دهندگان و معلمان آگاه و موفقی دارند.

واشیانی‌پور با اشاره به نیازهای متفاوت نوجوانان بیان داشت: ما باید نیازسنجی دقیق و جامعی در خصوص نوجوانان داشته باشیم و به رویکرد محله محوری در این خصوص توجه کنیم، چرا که خواسته ها و طرز تفکر نوجوانان در محله های مختلف نسبتا با هم متفاوت است و البته این نوع نیازسنجی نیازمند صرف وقت قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: تفریح باید مطابق خواسته های نوجوانان و در دسترس آنان و بسیار کم هزینه باشد و ورزش به عنوان یک رکن در سبد تفریح نوجوانان گنجانده شود.


انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.