اشتغال تلخ ۱۶۸میلیون کودک در جهان

سازمان جهانی کار با اشاره به اینکه از تعداد کودکان کار کشورها نسبت به سال ۲۰۰۰ کاسته شده است، اعلام کرد: هنوز هم ۱۶۸ میلیون کودک در کشاورزی، صنعت و خدمات مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره کار کودکان اعلام کرد: آموزش‌های با کیفیت می تواند برای مقابله با کار کودکان در جهان تاثیرگذار باشد و در این زمینه آموزش و پرورش نقش کلیدی دارد.

آمارها نشان می دهد تعداد کودکان کار در کشورهای مختلف جهان نسبت به سال ۲۰۰۰ که تعداد ۱۷۱ میلیون نفر بود، کاهش یافته و به ۱۶۸ میلیون نفر رسیده است در حالی که این آمار در سال‎های گذشته تا ۲۴۶ میلیون نفر هم رسیده بود. از سویی بیش از ۸۵ میلیون نفر از کودکان کار نسبت به آمارهای سال ۲۰۰۰، در کارهای خطرناک اشتغال دارند.

بر پایه این گزارش، آسیا و اقیانوسیه هنوز هم دارای بالاترین میزان کودکان کار هستند و ۷۸ میلیون نفر از کل کودکان کار جهان معادل ۹.۳ درصد در این دو قاره فعالیت دارند. از سویی در کشورهای جنوب صحرای آفریقا همچنان بالاترین میزان وقوع کار کودک مشاهده می شود که از نظر آماری ۵۹ میلیون نفر معادل بیش از ۲۱ درصد کل کودکان این منطقه از جهان هستند.

۱۳ میلیون نفر به میزان ۸.۸ درصد از کل کودکان کار در آمریکای لاتین هستند و در این بخش آمار کودکان کار شاغل در مناطق کارائیب، در شرق میانه و شمال آفریقا ۹.۲ میلیون نفر معادل ۸.۴ درصد کل کودکان است.

بخش کشاورزی دارای بالاترین میزان کودکان کار است و ۹۸ میلیون کودک در اقتصاد کشاورزی اشتغال دارند که به میزان ۵۹ درصد کل کودکان کار جهان است. با این وجود در بخش خدمات نیز ۵۴ میلیون نفر و در صنایع هم ۱۲ میلیون کودک در اشتغال های غیررسمی فعالیت دارند.

درباره کودکان کار می توان گفت تا ۴۰ درصد از اشتغال کودکان کار دختر از سال ۲۰۰۰ تاکنون کاسته شده که این میزان درباره پسران به میزان ۲۵ درصد نسبت به برآوردهای صورت گرفته در ۴ سال قبل است.

منبع: مهر
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار