بهای گزافی که آمریکا باید برای توافق هسته ای اوباما پرداخت کند

"ایرانی ها درباره برنامه ها و نقشه های خود صادق و راست گو هستند ولی رهبران آمریکا دروغگو و متقلب هستند."

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،روزنامه نیویورک پست (nypost) در مقاله ای با عنوان "آمریکا، بهای پیروز شدن توافق اوباما با ایران را پرداخت می کند" به عواقب موهومی این مسئله برای ایالات متحده پرداخت و نوشت: "توافق ایران نشان می دهد جهان تغییر نکرده است!"
 
 
نویسنده این مقاله معتقد است که ارتباط دولت امریکا با شهروندانش قطع شده است:‌ "در آستانه چهاردهمین سالگرد بدترین حمله تروریستی به ایالات متحده، رئیس جمهور اوباما توافق هسته ای خود با ایران را جشن گرفت. کشوری که رهبرانش به امریکا لقب شیطان داده اند و خیل جمعیت این کشور فریاد "مرگ بر آمریکا"‌سر می دهند."
 
 
"در حالی که فقط 21 درصد از مردم آمریکا از توافق حمایت می کنند و اکثریت دو حزبی کنگره با آن مخالف هستند، قانون فیلیباستر باعث شده سنا نتواند آن را رد کند و اوباما "این قدم روبه جلو"‌ را جشن می گیرد! پیروزی اوباما یک انفصال است که در بدنامی به راه خود ادامه می دهد."
 
 
نیویورک پست معتقد است که این توافق با ایران غیر تهاجمی است: "حتی هیتلر هم در معاهده 1938 مونیخ، پیشنهاد صلح داد ولی رهبر ایران نه تنها تظاهر نمی کند که خواهان صلح است بلکه تصریح می کند که توافق هسته ای هیچ تاثیری روی سیاست های خارجی ایران نخواهد داشت."
 
 
این روزنامه آمریکایی فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص اسراییل را اینگونه تحریف می کند "انشالله هیچ رژیم صهیونیستی در 25 سال آینده وجود نخواهد داشت"‌ و این در حالی است که ایشان فرمودند: "ما به آنها می گوییم، شما 25 سال آینده را نخواهید دید".
 
 
"حال ما (آمریکا) تحریم های کشوری را می خواهیم برداریم که اعلان جنگ با ما (آمریکا) و اسراییل را می دهد. حتی میانه روهای ایران نیز معتقدند 100 میلیارد دلار دارایی های آزاد شده نیز در امور تروریستی خرج خواهد شد." مشخص نیست نویسنده این روزنامه، این اطلاعات غلط و واهی را از کجا بدست آورده که این چنین از توافق هسته ای به وحشت افتاده است!
 
 
نیویورک پست با انتقاد از سخنان سران و مقامات دولتی ایالات متحده می نویسد: "ایرانی ها درباره برنامه ها و نقشه های خود صادق و راست گو هستند و حرف خود را بدون ترس از اینکه اوباما و دموکرات ها از موضع خود پشیمان شوند، می گویند. ولی رهبران ما (آمریکا) دروغگو و متقلب هستند."
 
 
این روزنامه با توهین به فرهنگ شهادت طلبی، ایران را مایل به کشور گشایی نشان می دهد و می گوید که نباید به ایران اعتماد کرد: "با اینکه ایران در قضیه یازدهم سپتامبر نقشی نداشت ولی با مهاجمان آن حادثه در هدف حکومت اسلامی مشترک است!" نیویورک پست ادعا می کند که توافق هسته ای با ایران عواقبی مانند 11 سپتامبر خواهد داشت!
 
 
در پایان این مقاله هم اینگونه آ‌ورده شده است که ریس جمهور آمریکا و حزب او به عواقب حادثه یازدهم سپتامبر، جنگ عراق و تهاجمات گروه های تروریستی توجه نمی کنند: "آنها اشتباه می کنند و مطمنا این کشور (آمریکا) است که باید بهای آن را پرداخت کند."
 
منبع:جام نیوز
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار