امام جمعه مشهد:

شورای شهرمشهد عضوی ازنخبگان و سرمایه‌های شهر مشهدهستند

امام جمعه مشهد مقدس اعضای شورای شهر مشهد را از نخبگان و سرمایه‌های شهر خواند و خواستار تلاش و همت بیشتر را از آنان خواستار شد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله علم الهدی در دیدار خود با اعضای شورای شهر مشهد، بااشاره به دو دیدگاه که در شرایط کنونی کشور حااکم است گفت :دیدگاه و بینش اول بر پایه‌ی اینکه همه‌ی ما انقلابی هستیم و نظام جمهوری اسلامی ابزاری در خط انقلاب و برای انقلاب است و دردیدگاه دوم ایران را کشوری می داند که زیر بار ظلم و نظام ستمشاهی بوده است و انقلاب دفع ظلم کرده و دیگر انقلاب تمام شده است.

وی گفت: اگر شورای چهارم را بر مبنای بینش اول ارزیابی کنیم جهت آن مثبت بوده و گرچه فعالیت هایی باید در این زمینه انجام می شده که نشده است، تا به الان جهت درستی را داشته‌اند.

امام جمعه مشهد با تمجید از فعالیت های خوب شهرداری و شورای شهر در خصوص زایر سرا های ارزان قیمت و اختصاص زمین و پروانه ساخت به تمامی استان ها، افزود: اگر هزینه ساخت این زایرسرا ها را از مردم می گرفتیم زمان زیادی می‌برد اما شهرداری و شورا راه میانبری را جلوی ما قرار دادند.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه پیشرفت خوبی را در زمینه ساخت زایر سرا های ارزان قیمت شاهد هستیم و با گزارشی که در این خصوص به مقام معظم رهبری ارایه شد سبب مسرور شدن ایشان شد، گفت: زایرسرای استان خوزستان در حال تکمیل شدن است و همچنین زایرسرای استان قزوین آماده پذیرایی از زایران می‌باشد.

وی با اشاره به بحث حاشیه شهر مشهد، خاطرنشان کرد: شهردار با همه ی امکانات وارد این عرصه شد و وضع حاشیه شهر از نظر فرهنگی با امکاناتی که شهرداری و شورای شهر اختصاص داد، دگرگون شد.

رئیس شورای شهر مشهد هم در این دیدار با بیان اینکه میان اعضای شورای شهر نقدمنصفانه همراه با همدلی وجود داردگفت: طی 2 سال که از شورای چهارم می‌گذرد، از رهنمود‌های امام جمعه مشهد مقدس استفاده‌های زیادی کردیم و همدلی و همزبانی که مقام معظم رهبری بعنوان شعار سال انتخاب کردند را مورد توجه قرار داده‌ایم.

انتظاری هروی ، با اشاره به اختلاف سلائقی که بین اعضای شورا وجود دارد، تصریح کرد: میان اعضا همدلی وجود دارد و نقد منصفانه در کنار این همدلی وجود دارد.

وی با بیان اینکه 2 تغییر در هیآت رئیسه شورا با آغاز سال سوم تشکیل آن ایجاد شده است، افزود: در یک سال گذشته 210 جلسه علنی و غیرعلنی شامل 9 هزار ساعت نفر شکل گرفته است.

انتظاری هروی، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که شهردار را رزمنده و شورای شهر را پشتیبان دانستند، گفت: امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند و امید بخشی را در جامعه داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: با آغاز شورای چهارم شاهد تحرک بخشی به پروژه‌های نیمه تمام گذشته و شاهد روند انجام کارها رو به جلو هستیم.

رئیس شورای شهر مشهد مقدس خاطرنشان کرد: آنچه که برای شورا مهم بوده هویت بخشی به شورا و ساختار بخشی آن و همچنین توجه حداکثری به مسائل و امور حاشیه شهر است.

انتظاری هروی ،با بیان اینکه امیدواریم شاهد برداشت محصول 2 ساله شورای شهر باشیم، اظهارداشت: بحث‌های پژوهشی، درآمد پایدار شهری، توسعه و ترویج فرهنگ شهروندی و نظارت جدی تر جهت شفاف‌سازی امور مورد توجه جدی شورا قرار دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.