بزرگ‌ترین قربانیان حملات سایبری در سطح جهان

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در واکنش به اظهارات جیمز کلپر (James Clapper)، رییس مرکز اطلاعات ملی آمریکا، خواستار توقف هر چه سریع‌تر اتهام‌پراکنی‌های آمریکا علیه این کشور شد.

اینترنت فضای همکاری است نه تخاصم به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، هونگ لی (Hong Lei)، سخنگوی وزیر امور خارجه چین در واکنش به اظهارت کلپر مبنی بر اتهامات سایبری به چین گفت: «فضای سایبری، فضای همکاری‌های متقابل است و باید از بروز تنش در این فضا جلوگیری کرد. دولت چین، به شدت در حال مبارزه با هکرها است.

چین یکی از بزرگ‌ترین قربانیان حملات سایبری در سطح جهان است. چین و آمریکا، منافع مشترک زیادی در فضای سایبری دارند.»

وی در ادامه ضمن درخواست احترام متقابل از آمریکا در فضای سایبری، خواهان کمک به ایجاد و تقویت فضای سایبری امن و صلح‌آمیز از جانب آمریکا شد. کلپر در سخنانی، چین و روسیه را بزرگ‌ترین تهدیدات پیش روی منافع ملی آمریکا قلمداد کرده و گفته بود: «این دو کشور منشأ تهدیدات پیشرفته علیه آمریکا هستند و جاسوسان سایبری چینی دائماً در حال هدف قرار دادن منافع ملی آمریکا در سطوح مختلف هستند.»

روابط چین و آمریکا طی ماه‌های اخیر و در پی حملات سایبری سنگین به آمریکا، دچار تنش‌های شدیدی شده است. آمریکایی‌ها مدعی هستند که چین، منشأ اصلی این حملات است. این تنش‌ها تا جایی پیش رفته که آمریکا تحریم‌هایی را برای چین در این زمینه درنظر گرفته است. چین تمامی این اتهامات را رد کرده است.

منبع: سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار