ایران؛ یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز به اروپا در 10 سال آینده

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، ایران تا 10 سال آینده می‌تواند به یکی از بزرگترین صادرکنندگان گاز طبیعی به اتحادیه اروپا تبدیل شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی، یکی از مقامات اتحادیه اروپا به وال استریت ژورنال گفت: با وارد کردن سالانه 35 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از ایران به کشورهای اروپایی تا سال 2030، وابستگی این اتحادیه به روسیه در این زمینه کاهش خواهد یافت.  او افزود این روند همچنین ایران را به یکی از بزرگترین صادرکننده‌های گاز به اتحادیه اروپا تبدیل خواهد کرد.

این مقام اروپایی اعلام کرد بر اساس طرح اولیه، گاز طبیعی به صورت مایع از ایران به اسپانیا صادر خواهد شد و سپس از این کشور به کشورهای دیگر اروپایی منتقل می‌شود.

بنابر گزارش وال استریت ژورنال، میگوئل آریاس کانته — مسئول انرژی اتحادیه اروپا — در ملاقات هفته گذشته با نمایندگان  شرکت‌های بزرگ انرژی اروپا، درباره همکاری آن‌ها با ایران گفتگو کرد. او در این جلسه  از تمایل اتحادیه اروپا برای داشتن همکاری با ایران در زمینه انرژی خبر داد و اعلام کرد این اتحادیه باید در این زمینه، گوی سبقت را از آمریکا و چین برباید.

ایران بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد. توافق هسته‌ای تهران و قدرت‌های جهانی، بسیاری از کشورهای اروپایی را برای ورود به بازار پرمنفعت ایران ترغیب کرده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار