قبله‌گاه اول مسلمانان در محاصره اشغالگران قدس

با حمایت نظامیان صهیونیست درهای مسجدالاقصی به روی مسلمانان بسته و به روی شهرک‌نشینان صهیونیست باز است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در ارتباط زنده تلویزیونی از قدس اشغالی گفت: حوالی ساعت هفت و نیم صبح امروز حدود 200 نفر از نیروهای اشغالگر صهیونیست از سمت باب المغاربه به مسجدالاقصی حمله کردند و گروهی از فلسطینی‌ها را که از دیشب برای دفاع از این مسجد در آن حضور داشتند، محاصره و بازداشت کردند.

اشغالگران روز گذشته نیز دوبار مسجدالاقصی را مورد حمله قرار دادند. این حملات درچارچوب مراسم‌های آغاز سال نو عبری صورت می گیرد. شهرک نشینان صهیونیست در هر مناسبت یهودی با حمایت نظامیان اشغالگر به مسجدالاقصی حمله می کنند. 

خبرنگار المیادین افزود: اشغالگران در حمله امروز به مسجدالاقصی از بمب صوتی و گاز اشک آور و گلوله‌های پلاستیکی استفاده کردند که منجر به مجروحیت و مصدومیت شماری از فلسطینی‌ها از جمله یک مرد سالخورده شد. یک جوان معلول که در مسجدالاقصی حضور داشت نیز هدف ضرب و جرح قرار گرفت. نظامیان اشغالگر با پوتین وارد مسجد القبلی شدند و فرش‌های آن را لگدمال کردند و پنجره‌های آن را درهم شکستند. محاصره مسجدالاقصی همچنان ادامه دارد. 

خبرنگار این شبکه افزود: ادامه حضور اشغالگران در مسجدالاقصی حاکی از آن است که اهداف پنهانی را دنبال می کنند و احتمالاً این محل قرار است دوباره هدف حمله قرار گیرد. نظامیان اشغالگر در مقابل دروازه‌ها و کوچه های منتهی به دروازه های مسجدالاقصی نیز حضور پررنگی دارند. شماری از خبرنگاران نیز در این منطقه حضور دارند و یکی از تصویربرداران توسط اشغالگران بازداشت شده است.

وی گفت: باب المغاربه که نمازگزاران خواستار بسته شدن آن بودند همچنان باز است. این دروازه در نزدیک دیوار ندبه واقع شده است که محل تجمع شهرک نشینان صهیونیست است و تندروهای صهیونیست از این دروازه وارد مسجدالاقصی می شوند. می توان گفت که درهای مسجدالاقصی به روی یهودیان باز و به روی مسلمانان بسته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار