شیراز؛

نخستین اتاق تله کاردیولوژی کشور در شیراز

نخستین اتاق تله کاردیولوژی کشور با هدف تسریع در خدمت رسانی به بیماران قلبی عروقی در شیراز آغاز به کار کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، این دانشگاه به عنوان نخستین آغازگر راه اندازی اتاق تله کاردیولوژی در کشور بوده و این مرکز کار خود را همزمان با سفر وزیر بهداشت به استان فارس، در هفته دولت آغاز کرد.

اتاق تله کاردیولوژی شیراز به عنوان زیر مجموعه ای از مرکز مدیریت نظارت و پایش مراقبت های درمانی برای فوریت های قلب و عروق کار خود را در بیمارستان نمازی شیراز آغاز کرده است، در این واحد تلاش می کنیم که زمان حیاتی کمک به بیماران قلب و عروقی از دست نرود و به شکل سامان یافته ای، به بیماران سراسر استان ارایه خدمت کنیم.

در این طرح که به ابتکار دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است، اتصال برخط 110 مرکز بهداشتی درمانی و بیمارستان از سراسر استان فارس به پایگاه مرکزی در بیمارستان نمازی پیش بینی شده که بر ا ساس آن، مراجعه کنندگان در شهرستان ها به مراکز درمانی، توسط پزشک مقیم معاینه شده و داده ها به صورت برخط، به اتاق تله کاردیولوژی ارایه می شود.

دستیاران سال های سوم و چهارم گروه قلب به همراه پرستاران مجربی که بیش از 10 سال سابقه و تجربه حضور در بخش های قلب را دارند به صورت 24 ساعته در این اتاق حضور داشته و در خصوص داده های ارسالی از سوی مراکز، مشاوره ارایه می کنند.

افراد مراجعه کننده به مراکز درمانی در شهرستان ها، کد ویژه ای دریافت کرده و اطلاعات آنان به صورت پرونده ثبت می شود تا در صورت مراجعه مجدد به صورت تاریخچه پزشکی بیمار مورد استفاده قرار گیرد و با این اقدام، علاوه بر ارایه سریع خدمات مورد نیاز به بیماران، از مراجعه غیر ضروری به مرکز استان و صرف هزینه و مشکلات مرتبط با آن جلوگیری شود و تنها بخشی از بیماران که نیاز به دریافت فوری خدمات درمانی دارند، ارجاع داده شوند.

همچنین مراکز متصل به اتاق کاردیولوژی مجهز به دستگاه نوار قلب بوده و پزشکان مستقر در این واحد، علاوه بر اطلاعات حیاتی و تاریخچه پزشکی بیماران به نوار قلب بیماران نیز به صورت برخط دسترسی می یابند که با تحلیل داده های بالینی و پاراکلنیکی، ضرورت انتقال بیمار قلبی بررسی شده یا اینکه در همان مکان با استانداردهای درمانی توسط پزشک مبداء درمان می شوند.

این خدمت همگام با استانداردهای روز دنیا در زمینه بیماری های قلبی عروقی، با حمایت رئیس دانشگاه و همکاری معاونت های بهداشتی و درمانی راه اندازی شده و دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان طلایه دار این خدمت در کشور بوده و با این اقدام، زمینه دسترسی عادلانه به خدمات سلامت فراهم شده است.

هم اکنون با خدمات مرکز mcmc با هدف پایش مراقبت های درمانی در استان، تمام واحدهای اتفاقات و مراکز درمانی استان به اتاق مانیتورینگ مرکزی در ستاد مرکزی دانشگاه متصل بوده و نحوه ارایه خدمات به صورت دیداری و شنیداری رصد می شود که این اقدام با هدف تریاژ به موقع و تاکید بر انضباط کاری و مسئولیت پذیری بوده است، به ویژه اگر بیماری نیازمند دریافت خدمات فوری در اسرع وقت باشد، علاوه بر پیگیری معمول، ارایه خدمات و تسهیلات اورژانسی به بیمار نیز مورد تاکید و رسیدگی قرار می گیرد.

با راه اندازی اتاق تله کاردیولوژی در بیمارستان نمازی، این خدمت برای بیماران قلبی به صورت ویژه ای دسته بندی و با رعایت استانداردها ارایه می شود که در آینده، خدمات آن بیش از پیش گسترش یافته و مراکز بیشتری را تحت پوشش قرار می دهد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.