دانشجویان همه مقاطع کارنامه سلامت دریافت می‌کنند

رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان گفت: از تمام دانشجویان کشور آزمایش قند خون گرفته می‌شود و پس از آن کارنامه سلامت به آن‌ها اعطا می‌شود.

کارنامه سلامت به تمام دانشجویان کشور داده می‌شودحمید یعقوبی رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: با بسیاری از دانشگاه‌ها، مراکز بهداشت و درمانگاه‌های خارج از دانشگاه قراردادی منعقد شده است تا کارنامه سلامت در دانشگاه‌ها تهیه و به دانشجویان داده شود.

وی در ادامه عنوان کرد: 110 مرکز مشاوره در دانشگاه‌های دولتی وجود دارد. همچنین دانشجویان طی یک مصاحبه حضوری مورد ارزیابی روانشناسی و پزشکی قرار می‌گیرند.

یعقوبی با اشاره به این که کارنامه سلامت به دانشجویان روزانه، شبانه و دانشجویان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی که سرانه فرهنگی، ورزشی و مشاوره‌ای دریافت می‌کنند اعطا می‌شود، اظهار کرد: دانشجویانی که بر اساس ارزیابی و معاینات اولیه، نیاز به بررسی‌های تخصصی‌تر، آزمایش‌های تکمیلی و مشاوره بیشتر داشته باشند به مراکز مشاوره دعوت می‌شوند و به صورت تخصصی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی در مورد تغییرات کارنامه سلامت امسال نسبت به سال گذشته، اضافه کرد: این کارنامه در بخش معاینات جسمانی قند خون تغییراتی کرده پارسال فقط از دانشجویان دانشگاه‌های تهران آزمایش قند خون گرفته می‌شد اما امسال این آزمایش از دانشجویان کل کشور گرفته می‌شود.

رئیس مرکز مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان خاطرنشان کرد: آمار دانشجویانی که امسال کارنامه سلامت دریافت می‌کنند باید توسط سازمان سنجش اعلام شود اما طبق پیش بینی‌ها بیش از 100 هزار نفر این کارنامه را دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۸:۵۷ ۲۴ شهريور ۱۳۹۴
خوب کاریه خدا کنه ول نکنن وبگن بودجه نداشتیم .تا اخرش برید ما به این جونا احتیاج داریم برای اینده