بحران کم آبی کردستان را تهدید می کند

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، بحران آب در کردستان را جدی دانست و گفت: کردستان یکی از سه استان اصلی درگیر با بحران کم آبی است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سالار مرادی به بررسی بخشی از مشکلات این شهرستان با اصحاب رسانه پرداخت و اظهار داشت: خبرنگاران رکن چهارم دموکراسی در کشور محسوب می‌شوند که لازم است بیشتر به مشکلات آنها رسیدگی شود.

وی در خصوص اقدامات صورت‌گرفته در حوزه انتخابی خود، افزود: زیرساخت‌های راه و شهرسازی، بحث جاده میاندوآب ـ کرمانشاه و راه‌آهن سنندج ـ همدان ـ تهران از مهم‌ترین مباحث است که در سفر ریاست جمهوری به این استان مطرح و اقداماتی در خصوص اینها صورت گرفت.

مرادی در خصوص زیرساخت‌های ورزشی در استان کردستان و بخصوص شهرستان کامیاران، گفت: در سفر رئیس جمهوری به استان کردستان، دو پروژه مهم و تأثیرگذار ورزشی شهرستان کامیاران شامل ورزشگاه 1200  نفری و استخر این شهرستان تأمین اعتبارات شد.

وی ضمن اشاره به افزایش اعتبارات از محل ماده 180 نسبت به سال گذشته، و ابراز امیدواری در تخصیص کامل آن، به بحث بحران کم‌آبی موجود اشاره کرد و افزود: در حوزه مهار آب‌های سطحی کارهای خوبی صورت گرفته است اما در مبحث انتقال و تخصیص آب خوب کار نشده است و باید سهمیه استان کردستان در این خصوص افزایش یابد.

مرادی به هزینه بالای استان کردستان و بخصوص شهرستان کامیاران در بهره‌برداری از سدگاوشان اشاره کرد و گفت: در بهره‌برداری از این سد نه تنها صدماتی به اکوسیستم این شهرستان وارد آمد که چندین روستا نیز زیر آب رفت و موجب آوارگی ساکنان این روستاها و روی آوردن آنها به حاشیه شهرها شد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بحران آب در کردستان را جدی دانست و این استان را یکی از سه استان اصلی درگیر با بحران کم‌آبی خواند و اضافه کرد: طرح سوال از وزیر نیرو و گذشتن از مرحله کمیسیون، اکنون در مرحله صحن علنی است.

وی در ادامه اظهار کرد: شهرک صنعتی یکی از مشکلات این شهرستان است که قرار بود با حضور معاون عمرانی شرکت شهرک‌های کشور مسائل و مشکلات آن حل شود.

مرادی افتتاح اورژانس اجتماعی با حضور رئیس سازمان بهزیستی کل کشور را در نوع خود برای این شهرستان قابل توجه دانست و افزود: در حوزه بهداشت و درمان نیز اقدامات خوبی برای این شهرستان شده است که از مهم‌ترین این اقدامات می‌توان به آغاز ساخت و ساز درمانگاه تأمین اجتماعی در این شهرستان اشاره کرد.

به گفته وی، اقدامات ساخت این درمانگاه از سال گذشته کلنگ‌زنی شده و طبق قرارداد تا آخر پائیز سال جاری باید به پیشرفت فیزیکی 30 تا 40 درصدی برسد تا در سال 95 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

تخصیص 500 میلیون تومان برای ساخت پیام نور در کامیاران

مرادی اضافه کرد: برای دانشگاه پیام نور این شهرستان نیز سال گذشته زمینی تهیه شد و بالغ بر 500 میلیون تومان اعتبارات برای ساخت و ساز آن پیش‌بینی شده است که تخصیص یافت.

وی تصریح کرد: اما با توجه به عدم استحکام زمین در نظر گرفته، فعلا به دنبال زمینی مناسبتر برای هزینه کرد اعتبارات تخصیص یافته در راستای ساخت ساختمان پیام نور این شهرستان هستیم و فعلا درخواست تملک زمین با کاربری آموزشی به اداره کل راه و شهرسازی داده شده و این مهم در حال پیگیری است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پایان در خصوص مشکل معارض درمانگاه شماره یک و برخی دیگر از فضاهای آموزشی و عمومی این شهرستان نیز، از خلع ید قانونی از سوی وزارت بهداشت خبر داد و افزود: این اتفاق در فضاهای آموزشی و عمومی مانند کتابخانه و ادارات در اکثر شهرستان‌های استان صورت گرفته است.

گفتنی است؛ نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی در پایان با اهدای لوح تقدیر، زحمات اصحاب رسانه کامیاران را ارج نهاد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار