باج گيري اينترنتي از کاربران با وب کم

اين نوع باج گيري در فضاي مجازي زماني اتفاق مي افتد که کاربر به درخواست هاي نامتعارف در يک رابطه دوستي اينترنتي پاسخ مثبت مي دهد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ حسن محمدنژاد رئيس پليس فتا استان مازندران در تشريح جزئيات اين شيوه از گروکشي و باج گيري، گفت: باج گيري از طريق وب کم به اين شيوه است که با فريب و شيوه هاي اغواگرايانه از فرد خواسته مي شود که رفتار خارج از عرف و رفتاري که مربوط به حريم خصوصي شخص مي شود را در مقابل وب کم انجام دهد و بعد از آن به او گفته مي شود که اين تصاوير ضبط شده است و شخص را تهديد مي کنند، در صورتي که درخواست آن ها براي پرداخت پول را عملي نکنند، تصاوير او در سراسر دنيا پخش خواهد شد. 

باج گيري اينترنتي از کاربران با وب کم

وي افزود : در اغلب اوقات مبلغ درخواستي از سوي اين افراد رقم چشمگير و قابل توجهي مي باشد.

رئيس پليس فتا خاطر نشان کرد : در اين قبيل کلاهبرداري ها هيچ تضميني وجود ندارد که اگر شما پول را به آن ها پرداخت نماييد، بعد از مدتي مجددا درخواست خود را تکرار نکنند و يا اينکه بعد از دريافت پول، باز هم تصاوير را در اينترنت منتشر کنند.

سرهنگ محمد نژاد اظهار داشت: اين قبيل اتفاقات، عواقب بسيار تلخ و متفاوتي مي تواند داشته باشد. در بعضي موارد منجر به خجالت، تحقير و گوشه گيري فرد و در موارد شديدتر منجر به آسيب زدن به خود و حتي خودکشي قربانيان مي شود. 

وي با اشاره به اينکه مردان و زنان در هر سني و در هر مکاني مي توانند، هدف باجگيري از طريق وب کم قرار گيرند و به قربانبان اين نوع باج گيري تبديل شوند،به کاربران اينترنت و شبکه هاي اجتماعي هشدار داد:فريب مجرمين را نخوريد و اعمال غير متعارف و رفتارهاي مربوط به حريم خصوصي را در برابر وب کم انجام ندهيد، زيرا نمي دانيد چه کسي اين تصاوير را مي بيند.

وي تاکيد کرد : هميشه به ياد داشته باشيد هر آن چيزي که به صورت آنلاين ارسال مي کنيد، اين قابليت را دارد که ضبط شود و به صورت آنلاين در اختيار عموم قرار گيرد.

محمد نژاد به کاربران اينترنت توصيه کرد: در شبکه هاي اجتماعي تنظيمات مربوط به حريم خصوصي حساب کاربري خود را به گونه اي تنظيم کنيد که تنها دوستانتان و افرادي که با شما در ارتباط هستند، بتوانند صفحه کاربري شما را مشاهده کنند.وکاربران مزاحم و جعلي که مي خواهند با شما ارتباط داشته باشند را به سرعت مسدود کنيد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.