بحران متخصص سایبری در جزیره

کمبود متخصصین سایبر در انگلیس سبب افزایش خسارت به مشاغل این کشور شده است ازاین رو انگلیس ها به دنبال جذب هرچه بیشتر این نیروها هستند.

 به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،مشاغل امنیت سایبر در انگلیس، 14 درصد از نقش فناوری اطلاعات را در این کشور ایفا می‌کنند. شرکت مشاوره‌ی مدیریتی "پروکور" (Procorre) ایرلند اعلام کرده که انگلیسی ها در حال افرایش سرمایه‌گذاری خود در امنیت سایبر هستند.

این شرکت در ادامه گزارش خود آورده است: انگلیسی ها بعد از حمله به شرکت تلفن همراه کارفون  متوجه آسیب‌پذیری سامانه‌های امنیتی مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات شدند؛ بنابراین بخش تجاری انگلیس و حتی دانشگاه‌های این کشور به شدت به فکر جذب متخصصین امنیت سایبر افتادند.

ویکتور پدگورسکی (Wiktor Podgorski)، مدیر منابع انسانی شرکت مذکور، گفت: کمبود متخصصین امنیت سایبر بعد از حملات سایبری گسترده‌ی اخیر در جهان نشان می‌دهد که مشاغل باید پدافند سایبر خود را تقویت کنند. همزمان با تقویت دیواره‌های آتش، ما رشد شرکت‌های متخصص امنیت سایبر را شاهد هستیم. این شرکت‌ها درصدد اتخاذ یک رویکرد پدافندی مانند به دام انداختن هکرها یا تلاش برای ردیابی منبع حملات هستند.

 وی افزود : فقدان اطلاعات در اثر حملات، تأثیر بلندمدت بر بازار و درآمد شرکت‌ها دارد.
شایان‌ذکر است که اداره‌ی فرماندار اطلاعات انگلیس (ICO) می‌تواند مشاغلی را که حمله‌ای به آن‌ها صورت می‌گیرد به ازای هر حمله تا 500 هزار پوند جریمه کنند.

 دستور حفاظت از داده‌های اروپا (European Data Protection Directive) که تا پایان سال جاری میلادی اجرایی می‌شود مشاغل انگلیس را موظف خواهد کرد تا هرگونه خطری را که از ناحیه‌ی هکرها احساس می‌کنند، به مقامات ذی‌ربط گزارش دهند. این دستور زیر نظر اتحادیه‌ی اروپا صادر می‌شود.

منبع:سایبربان

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.