شیراز؛

برتری عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در كنگره بين‌المللي دانش اعتياد

دكتر محمد ترابي نامي، عضو هيئت علمي گروه علوم اعصاب دانشكده علوم و فناوري هاي نوين پزشكي موفق به کسب جایزه سخنرانی برتر نهمين كنگره بين‌المللي دانش اعتياد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز؛ نهمين كنگره بين‌المللي دانش اعتياد ( ASC )، هجدهم تا بیستم شهریورماه، به عنوان بزرگ ترین هم اندیشی علمی بین المللی اعتیاد برگزار شد.

دکتر محمد ترابی نامی، مدیرگروه علوم اعصاب دانشكده علوم و فناوري هاي نوين پزشكي شیراز ، گفت: از چند سال پیش تاکنون، در بیمارستان نمازی شیراز، کار تشخیص و درمان اختلالات خواب با کمک اساتید گروه ریه و علوم اعصاب انجام می شود که هم اکنون کار تشخیص و درمان 120بیمار در این بخش در حال انجام است.

وی ادامه داد: از این تعداد، پنج نفر از بیماران دچار وابستگی به مواد افیونی بوده اند که با بررسی و ثبت داده های بالینی این افراد، جنبه های کمی و کیفی مشکلات آنان بررسی و در این مقاله گزارش شده است.

دکتر ترابی نامی با بیان اینکه اختلالات خواب در این گونه بیماران تاکنون به جز در کشور ما گزارش نشده است، تصریح کرد: در این مقاله، این اقدام صورت گرفته و معرفی شده که بر این اساس، جایزه در نظر گرفته شده از سوی وزارت بهداشت برای سخنرانی برتر، به دانشگاه علوم پزشکی شیراز اختصاص یافت.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار کرد: نهمين كنگره بين‌المللي دانش اعتياد با ارائه 250سخنرانی و 600پوستر، به مدت سه روز برگزار و آخرین یافته های این حوزه، با حضور اساتیدی از داخل و خارج از کشور به بحث و تبادل نظر گذاشته شد که این جایزه از بین 250سخنرانی به این مقاله اختصاص یافت.

مقاله دکتر ترابی نامی، تحت عنوان "Subjective and Objective Sleep Parameters in Methadone Maintenance Therapy Patients; An Interim Report from a Hospital-based Sleep Disorders Laboratory” ارائه شده و علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی اینترنتی http://www.ascongress.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.