تشکیل انجمن اکوتوریسم استان کرمان در آینده نزدیک

در نشست کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمان، لزوم تشکیل انجمن اکوتوریسم در این استان مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،منطقه‌ی کویر و به نقل از اتاق بازرگانی استان کرمان، رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق در این نشست گفت: کرمان با وجود جاذبه‌های فراوان در بخش گردشگری می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر داخلی و خارجی داشته باشد.

«مهدی سیاوشی» افزود: در بیش از دو سال گذشته به‌علت اقدامات خوب دولت و ارائه تصویر واقعی از ایران، تمایل گردشگران به ایران نسبت به سال‌های قبل بیش از 2 برابر شده و شرایط فعلی روند افزایش ورود گردشگر به ایران را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برنامه‌ی ششم توسعه، افزایش پنج برابری شمار گردشگران عنوان شده که استان کرمان می‌تواند در رسیدن به این رقم و جذب گردشگر بیشتر پیشتاز باشد.

رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق کرمان با اشاره به این‌که عده‌ای حضور گردشگران در کویر و طبیعت را عاملی برای تخریب محیط‌زیست عنوان می‌کنند، افزود: اکوتوریسم در گردشگری مسئولانه با حفظ محیط‌زیست هم‌چنین توانمند کردن جوامع محلی تعریف می‌شود.

وی با اشاره به جاذبه‌های اکوتوریسمی بسیار فراوان در استان کرمان و به‌ویژه کویر، تصریح کرد: حفظ محیط‌زیست یکی از مباحث اصلی در طبیعت و بوم‌گردی است و در استان با توجه به وجود کویر می‌توانیم جایگاه خوبی در این زمینه داشته باشیم.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق کرمان خاطرنشان کرد: مقدمات تشکیل انجمن اکوتوریسم کرمان را انجام می‌دهیم و از همه افراد فعال در این زمینه برای راه‌اندازی آن کمک می‌گیریم.

در ادامه این نشست نائب رئیس این کمیسیون در رابطه با تشکیل انجمن اکوتوریسم، گفت: مقدمات کار برای تشکیل هسته مرکزی انجمن و تدوین اساسنامه و بررسی قوانین و مقررات باید انجام شود تا حداکثر ظرف دو ماه آینده این انجمن را در استان تشکیل دهیم.

«سیدابراهیم علوی» در ادامه‌ی برگزاری هر ماه یک همایش با موضوعات مختلف در حوزه‌ی گردشگری با هدف توانمندسازی جوامع محلی و آشنایی با فرهنگ گردشگری و حفظ محیط‌زیست را پیشنهاد داد.

هم‌چنین مسئول سازمان مردم نهاد مهرگان کرمان و تهران در این نشست گفت: در حالی که تنها پنج کشور در دنیا اقلیمی مانند ایران دارند، اما به اکوتوریسم در کشور ما توجه نشده و این حوزه مغفول مانده است.

«شروان شعاعی» با اشاره به مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی توسعه اکوتوریسم خاطرنشان کرد: چالش‌های زیست‌محیطی، فرهنگی، زیرساختی، آموزش راهنما و جامعه محلی و گردشگر، تسهیلات، سیاست‌ها و برنامه‌ریزی و... از جمله این موارد هستند.


منبع :ایسنا
انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.