رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور:

فرهنگ اسلامی لازمه تشکیل تمدن اسلامی است

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور ضمن بیان اینکه نقش بسیج مانند کاتالیزور است از فرهنگ اسلامی به عنوان لازمه تشکیل تمدن اسلامی نام برد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،حسین قدیانی بعدازظهر سه شنبه در نشست هم اندیشی با نخبگان و سرآمدان استان گلستان اظهار کرد: انقلاب اسلامی دو شعار محوری «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» و «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را مطرح کرده است.

قدیانی افزود: شعار اول، ناظر بر این است که تمدن غرب و شرق را قبول نداریم و شعار دوم به هویت ملی و اسلامی ما اشاره دارد و اینکه زیر سلطه هیچ کشوری نمی رویم.

وی با بیان اینکه ساختار سیاسی هر کشور از سه عنصر دولت، ملت و سرزمین تشکیل شده است گفت: تفاوت تمدن و کشور در «فرهنگ» است و برای احیای تمدن اسلامی علاوه بر سه عنصر مذکور، یک فرهنگ انحصاری و بومی به نام «فرهنگ اسلامی» را نیز نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: برای پیاده سازی فرهنگ اسلامی نیازمند ابزار علم هستیم و علوم به طور کلی به سه دسته «دقیقه» مانند ریاضیات، «تجربی» و «انسانی» تقسیم می شوند.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور خاطرنشان کرد: مشکل اساسی ما این است که می خواهیم فرهنگ اسلامی خود را با ابزار علم غربی در جامعه جاری کنیم که این اتفاق امکان پذیر نیست.

قدیانی با تاکید بر به کارگیری و فهم صحیح جهاد علمی گفت: جهاد علمی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، بر کارآمدی نظام نظارت دارد و قدرت منطقه ای نظام، نشان دهنده کارآمدی در همه بخش های کشور است.

وی نقش بسیج را مانند کاتالیزور نامید و بیان کرد: بسیج وظیفه دارد از ظرفیت پژوهشی کشور استفاده می کند و اعتقاد داریم تمام ایران، بسیجی هستند و باید سرآمد کشورهای دنیا باشند.

به گفته وی، اگر پژوهش ها هدفمند شوند ابتکارات ما جهت پیدا می کنند اما در کشور، پایگاه داده که لازمه برنامه ریزی است، نداریم.

رئیس سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور تصریح کرد: هر زمان توانسته ایم توانمندی ها و نیازهای خود را احصا کنیم، مشکلات ما حل می شود و بسیج به دنبال افزایش هماهنگی ها در کشور است.

حسین قدیانی اظهار کرد: گلستان یکی از قطب های دانشگاهی کشور است و در صورت استفاده از ظرفیت پژوهشی می توانید بر مشکلات موجود استانی غلبه کنید.

منبع: مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار