داعش 30 جوان عراقی را ربود

عناصر گروه تروریستی داعش 30 جوان عراقی را به اتهام توطئه چینی در کرکوک دستگیر کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری واع عراق، یک منبع امنیتی گفت: عناصر داعش دیروز با یورش به مناطق مرکزی شهر حویجه در 55 کیلومتری جنوب غرب کرکوک و برخی روستا های حومه این منطقه، دست کم 30 جوان را به اتهام  توطئه چینی و تلاش برای اجرای عملیات نظامی علیه مواضع این گروه  بازداشت کردند.

این منبع امنیتی تاکیدکرد عناصر داعش جوانان عراقی را برای بازجویی به مکان نامعلومی منتقل کردند . بیشتر جوانان بازداشت شده از اعضای قبیله سنی «جبور» هستند .

گروه داعش چند هفته پیش پس از درگیری شدید با  عناصر  مسلح  نقشبندیه وابسته، به حزب بعث سابق عراق، در جنوب غرب کرکوک ، دست کم 24 نفر از اعضای این گروه سنی را اعدام کرد. 

در همین حال یک منبع در ستاد فرماندهی عملیات استان صلاح الدین  عراق  اعلام کرد جنگنده های ارتش دیروز یک کاروان از  اعضای گروه داعش را در شمال تکریت منهدم کردند.

این منبع افزود: کاروان داعش متشکل از 4 خودرو در حال حرکت از  منطقه کوهستانی «مکحول» به طرف شهر بیجی  بود که هدف حمله جنگنده های  ارتش قرار گرفت.  در این حمله چهار خودرو منهدم و همه سرنشینان خودروها کشته شدند .


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار