ارومیه؛

نیازمند افراد آموزش دیده و متخصص گردشگری در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی گفت: نداشتن افراد متخصص و آموزش دیده در بخش گردشگری از مشکلات و چالشهای مهمی است که در استان با آن مواجهیم.

نیازمند افراد آموزش دیده و متخصص گردشگری در آذربایجان غربیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، سعادت در دیدار با معاون امور مجلس ، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری افزود: برای افزایش گردشگران ورودی به استان نیازمند افراد متخصص در این زمینه هستیم تا بتوان به تبع آن میزان اشتغال در این بخش را نیز توسعه داد.

وی اظهار کرد: حوزه گردشگری ظرفیت های مطلوبی برای ایجاد اشتغال دارد ولی متاسفانه مغفول مانده است.

سعادت ادامه داد: در ارزیابی های استانی نیز درصددیم تا نمره قبولی را به کسانی اعطا کنیم که توانسته اند برای استان ایجاد اشتغال کرده باشند.

وی با بیان اینکه توجه به برون سپاری خدمات نباید فراموش شود ، افزود: در بخش میراث فرهنگی شاید بتوان تنها 50 درصد از وظایف را برون سپاری کرد ولی در بخش گردشگری می توان بیشتر از ظرفیت نهادهای مردمی و مشارکت های مردمی بهره جست.

معاون امور مجلس ، حقوقی و استانهای سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نیز در این دیدار گفت: حوزه میراث فرهنگی تا کنون تذکرات بسیاری از مجلس دریافت نکرده و این حوزه دارای کمترین میزان چالش است.

اسدالله درویش امیری اظهار کرد: با توجه به ارتباط سازمان با مجلس ، ظرفیت های سرمایه گذاری و توسعه در بخش میراث فرهنگی و گردشگری کشور و نیز پتانسیل بالای این بخش در ایجاد اشتغال کم هزینه ، اقدامات سازمان با اقبال خوب مجلس مواجه شده است.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی به رغم دارا بودن ظرفیت های مطلوب برای سرمایه گذاری ، ایجاد اشتغال و تولید در گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته ولی هم اکنون زمینه خوبی برای کار در این بخش با حمایت های دولت و مسوولان فراهم شده که این امر وظیفه ما را در این بخش سنگین تر می کند.

درویش امیری گفت: توجه نکردن به این بخش موجب شده تا سازمان بتواند از کل 464 شهرستان فقط در 44 شهرستان اداره و در 320 شهرستان نمایندگی داشته باشد.

معاون امور مجلس ، حقوقی و استان های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری با اشاره به راه اندازی موزه های ملی منطقه ای در کشور افزود: این موزه ها در مشهد و شیراز راه اندازی شده و موزه تبریز نیز تا پایان امسال در تبریز راه اندازی می شود.

وی ادامه داد: موزه آذربایجان غربی پیشرفت 12 درصدی دارد که نیازمند حمایت مسوولان استان برای تکمیل آن هستیم.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.