سمنان؛

مردم را به بیمه حوادث ترغیب کنید

معاون بازسازی وبازتوانی سازمان مدیریت بحران کشور گفت: شهرداری ها شهروندان را به قرار گرفتن تحت پوشش بیمه حوادث منازل و اموال ترغیب کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ لطیفی معاون بازسازی و بازتوانی مدیریت بحران کشور در کارگاه آموزشی آشنایی با آیین نامه اجرایی قانون سازمان مدیریت بحران کشوردر سمنان با اشاره به تدوین لایحه بیمه حوادث بناهای مسکونی شهری وروستایی و اماکن دولتی اظهار داشت: شهرداری ها تا زمان تصویب و ابلاغ این لایحه ، با مشارکت شهروندان و انعقاد قرارداد با شرکت های بیمه گر منازل واموال مردم را دربرابر حوادث بیمه کنند.

 لطیفی افزود: این لایحه بزودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود و در صورت تصویب با اختصاص اعتبار، بناهای مسکونی شهری و روستایی واموال منقول وغیرمنقول دولتی دربرابر حوادث طبیعی بیمه می شوند.

 لطیفی با اشاره به اینکه هنوز تعداد و میزان خسارات حوادث غیرمترقبه امسال جمع بندی نشده است گفت : خسارت این حوادث نسبت به مدت سال قبل بیشتر است و با هماهنگی مدیریت بحران استان ها میزان خسارات به سازمان مدیریت وبرنامه ریزی اعلام شده است.

 وی اقدمات پیشگیرانه را رویکرد اصلی سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد و افزود: براساس قانون، پنج درصد اعتبارت استان ها به پیشگیری و جبران خسارت های حوادث غیرمترقبه اختصاص می یابد و در استان سمنان این اعتبار اختصاص یافته است.

 شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی در زمینه وظایف کارگروه های 14گانه سازمان مدیریت بحران ، اولویت بندی مخاطرات ، پیش بینی احداث مناطق اسکان اضطراری و بیمه منازل مسکونی شهری و روستایی باهمکاری شهرداری ها و دهیاری ها بحث وتبادل نظر کردند.  

انتهای پیام/ی
برچسب ها: بیمه ، ترغیب ، معاون ، بازسازی ، سفر ، سمنان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.