در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

اقتصاد مقاومتی سپر نفوذ ناپذیر محسوب می شود/ نفوذ اقتصادی یک واقعیت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه دشمن از طریق تصویر پردازی و ساخته و پرداخته کردن تبلیغات واقعیت ها را می پوشاند گفت: براین اساس دشمن سعی می کند خود تحقیری ملی را القا کند.

اقتصاد مقاومتی سپر نفوذ ناپذیر محسوب می شود/ نفوذ اقتصادی یک واقعیت است
به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "محمدجواد ایروانی" عضو مجمع تشخیص مصلحت و "احمد میدری" معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و احمد توکلی نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگوی ویژه خبری امشب چهارشنبه 25 شهریور به بررسی موضوع کمین برای سود اقتصادی در کشور پرداختند.  
 
در ابتدای این برنامه محمدجواد ایروانی درباره پدیده نفوذ اقتصادی گفت: سه پدیده دوره ما را احاطه کرده که یکی واقعیت هاست که رابطه علت و معلولی آن را ما می دانیم، یکی حقیقت است که ما در رابطه علت و معلولی علت را نمی دانیم و سومین پدیده مجاز است که اصلا رابطه علت و معلولی ندارد تصویر پردازی است که در اطراف ما به وجود می آید و ساخته و پرداخته تبلیغات است.  
 
وی اضافه کرد: در رابطه با پدیده مجاز می توان به القای جمله ما نمی توانیم توسط استعمار انگلیس و پس از آن آمریکا اشاره کرد که این کشورها در شصت هفت سال قبل در کشورهای خاورمیانه با القای جمله ما نمی توانیم خود تحقیری ملی را القا کردند و از سوی دیگر قدرت را منصوب به کشورهای سلطه می کنند. 
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: دشمن از طریق مجازها واقعیت ها را می پوشاند. 
 
ایروانی در ادامه به سابقه نفوذ اقتصادی آمریکا در دنیا اشاره کرد و گفت: آمریکا حدود هفت هشت سال پیش در نظام بانکی ایسلند رخنه کرد. 
 
در ادامه گفتگوی ویژه خبری امشب احمد میدری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در ارتباط تلفنی با این برنامه اظهار داشت: واقعیت این است که سابقه نفوذ اقتصادی به 300 سال قبل برمی گردد و کشورها سعی می کنند که بازارهای یکدیگر را تسخیر کنند.  
 
وی اضافه کرد: هر چه به سمت جلو می رویم تکنولوژی های پیشرفته امکان تولید بیشتر را فراهم می کنند و براین اساس بازار داخلی برای مصرف کفایت نمی کند و دولت ها با کمک بخش خصوصی سعی می کنند بازارهای کشورهای دیگر را تسخیر کنند. 
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: نظام مالی نظام بانکی بازار سهام و نوسانات مختلفی که در بازارهای اقتصادی پدید می آید از جاهای مناسب برای نفوذ اقتصادی است. 
 
تلاش برای ممانعت از نفوذ اقتصادی همواره مد نظر مقام معظم رهبری بوده است 
 
وی اظهار داشت: ممانعت از نفوذ اقتصادی تنها به این دوره مربوط نمی شود بلکه این بحث از نکاتی است که همواره در انقلاب بر آن تاکید شده و پس از آن نیز مقام معظم رهبری بارها این موضوع را مورد تاکید قرار دادند. 
 
 نفوذ اقتصادی یک واقعیت است
 
میدری تصریح کرد: نفوذ اقتصادی یک واقعیت است اما این که چه ساختار اقتصادی می تواند جلوی نفوذ اقتصادی را بگیرد باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد. 
 
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص این که آیا بحث نفوذ اقتصادی می تواند در سطح تصمیم گیری و تصمیم سازی شود نیز اظهار داشت: برخی از تئوری های اقتصادی می توانند با توزیع سیاست های غلط زمینه نفوذ را افزایش دهند. 
 
وی یادآور شد: در این راستا می توانیم به تئوری مزیت نسبی اشاره کنیم که براساس این تئوری هر کشوری براساس استعدادهای خود جایگاه اقتصادی خود را تعریف می کند.  
 
ایروانی با اشاره به کنفرانس های متناوبی که از سوی غربی ها حدود هفت هشت سال قبل برگزار می شد گفت: این کنفرانس ها در رابطه با ایران در حوزه اقتصاد دو دستورالعمل سیاه نمایی اقتصاد و نفوذ در بنده تصمیم گیری را اتخاذ کرده بودند به طوری که این مسئله از سوی خبرنگاری کنجکاو درج پیدا کرد. 
 
وی با اشاره به قدرت های نوصنعتی آسیا خاطر نشان کرد: همه باید مراقب باشیم و چشم بینایی را نسبت به محیط اطرافمان داشته باشیم زیرا هر کسی به دنبال منافع خودش است.  
 
اقتصاد مقاومتی سپر نفوذ ناپذیر محسوب می شود 

ایروانی با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی سپر نفوذ ناپذیر محسوب می شود گفت: انحصار معنی ندارد.  
 
وی با بیان اینکه متاسفانه تولیدکنندگانمان وارد کننده شده اند ادامه داد: برای صنعت پتروشیمی بسیار زحمت کشیده شده است و باید قدر آن را بدانیم. 
 
ایروانی افزود: برای تعامل با اقتصادهای بزرگ دنیا باید با دقت و توجه از موانع عبور کرد.  
 
احمد میدری معاون وزیر تعاون طی گفتگوی زنده تلفنی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر اینکه تا چه حد بحث نفوذ اقتصادی را در آینده ای نزدیک جدی می گیریم گفت: باید بتوانیم در بازارهای خارجی نفوذ پیدا کنیم.  
 
وی با تاکید براینکه باید استراتژی برنامه ششم توسعه اجرایی شود خاطر نشان کرد: با ساختارهای غلط اقتصادی زمینه نفوذ خارجی ها فراهم می شود.  
 
معاون وزیر تعاون با اشاره به اینکه صنعت تولید البسه را خارجی ها ربوده اند افزود: پوشاک خارجی در کشور موجود است بنابراین باید جلوی نفوذ بیگانگان را بگیریم.  
 
وی با تاکید بر ضرورت حمایت برای گرفتن بازارهای خارجی عنوان کرد: باید بده بستان داشته باشیم و به طوری که در برنامه چهارم مزیت های رقابتی شدن ذکر شده است.  
 
برای رقابت با کشورهای خارجی باید خلق مزیت کنیم 

معاون وزیر تعاون تاکید کرد: برای رقابت با کشورهای خارجی باید خلق مزیت کنیم.  

انتهای پیام/
برچسب ها: گفتگو ، ویژه ، خبری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار