حذف از جام‌حذفی یک آرزوست؟!

اعضای تیم فوتبال استقلال اهواز بابت حذف‌شدنشان از رقابت‌های جام حذفی ایران ناراحت نیستند!

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان شاید چند سالیست که حذف از رقابت‌های جام حذفی فوتبال، برای تیم‌های لیگ پایین و تیم‌‌های شهرستانی لیگ برتر ناراحت کننده نیست.

حتی این اتفاق باعث خوشحالی و مسرت بسیاری از مسئولان، سرمربی و بازیکنان آن تیم حذف شده است. شاید هر چه تیم‌ها فقیرتر باشند، از بابت حذفشان خوشحال‌تر خواهند بود.

دیگر نمی‌توان مدعی بود که جام‌حذفی ایران، جام شگفتی‌هاست و تمامی تیم‌ها از شرکت در آن لذت می‌برند و برای موفقیت در چنین مسابقاتی ماه‌ها تمرین می‌کنند.

زمانی که فصل آغاز می‌شود تیم‌های دسته پایین تمام تمرکزشان را روی بازی‌های لیگی می‌گذارند که در آن بازی می‌کنند شاید دیدار جام حذفی از بازی‌های تدارکاتی هم کم اهمیت‌تر باشد.

اما برعکس تیم‌هایی که در لیگ برتر شرایط به نسبت مساعدی دارند کاملاً روی بازی‌های جام حذفی حساب بازکردند برای موفقیت در آن تلاش می‌کنند.

حمید استیلی زمانی که سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بود درباره جام حذفی گفت: جام حذفی یک تورنومت (به نسبت لیگ) راحتی است که تیم‌ها می‌توانند با پیروزی در 4 مسابقه به قهرمانی برسند.

این صحبت استیلی نشان می‌دهد که باشگاهی مثل پرسپولیس امیدوار است که در صورت نتیجه نگرفتن در لیگ برتر، بتواند در جام حذفی تمامی اتفاقات بد را فراموش بسپارد.

تیم فوتبال استقلال اهواز تنها دو روز مانده به شروع لیگ برتر فوتبال و دیدار با صبای قم در هفته اول، بسته شد. یعنی تنها 2 روز این تیم تمرین کرد.  

سیاوش بختیاری‌زاده نیز در روزهای پایانی تعطیلات سرمربی آبی‌پوشان اهوازی شد این تیم در پنج دیدار ابتدایی لیگ 5 امتیاز کسب کرد و حالا در جدول 16 تیمی لیگ در رتبه‌ی 12 قرار دارد.( البته شش هفته از مسابقات لیگ سپری شده، در هفته‌ی پایانی به دلیل بازی با نفت که در رقابت‌های باشگاه‌های آسیا حضور دارد، این دیدار لغو شد) .

در این هفته‌ها که سپری شده باشگاه استقلال اهواز حواشی زیادی را سپری کرده است. از پرداخت نشدن حقوق بازیکنان تا نبود زمین تمرین و میزبانی کردن در ورزشگاه غدیر که متعلق به تیم‌های فولاد استقلال خوزستان است.

حتی سرمربی این تیم در اظهار نظر جالبی مدعی شد که برای 20 دقیقه تمرین، چمن ورزشگاه را خودش کوتاه کرده است.

بنابراین از این تیمی که تازه لیگ برتری شده و زمین تمرین مناسب ندارد و در ورزشگاه اختصاصی خودش ( تختی اهواز) تا الان یک مسابقه برگزار کرده نمی‌توان حضور قدرتمند و با انگیزه را در جام حذفی توقع داشت. بارها خود مدیرعامل و سرمربی استقلال اهواز اذعان کردند که هدف اصلی آن‌ها بقا در لیگ برتر است.

بختیاری‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در این‌باره گفت: چمن ورزشگاهش را من که سرمربی تیم هستم باید کوتاه کنم، بازی تدارکاتی را من باید برگزار کنم، جام‌حذفی به چه دردش می‌خورد؟!

وی افزود: من اگر جای محمد ملکی(مالک استقلال اهواز) بودم تیم را رها می‌کردم و می‌رفتم و سرمایه ام را در جای دیگر استفاده می‌کردم. وقتی مسئولان اهواز هیچ توجهی به این تیم ندارند سرمایه‌گذاری در چنین باشگاهی معنا ندارد.

بختیاری‌زاده درباره رقابت‌های جام‌حذفی ایران ادامه داد: مسابقات جام‌حذفی ایران تبدیل رقابتی برای تیم‌های مدعی‌ای که نتوانستند در رقابت‌های لیگ برتر سهمیه‌ی جام باشگاه‌های آسیا را کسب کنند. با این وجود، دیگر نمی‌توان لقب این مسابقات را جام شگفتی‌ها دانست.

سرمربی استقلال اهواز درباره تعطیلی به وجود آمده برای تیمش بیان کرد: درست است که بین بازی با کارای شیراز و گسترش فولاد، 12 روز فرصت طلایی داریم اما وقتی امکانات برای تمرین و بازی تدارکاتی وجود ندارد، این فرصت هم از دست می‌رود و همچنان دست ما خالی می‌ماند.

با این شرایط که تیم استقلال اهواز دارد، شاید اگر خود فولاد نوین که آبی‌ها سهمیه‌اش را خریدند، در لیگ حضور پیدا می‌کرد شرایط بهتری داشت.

این اتفاقات عجیب و غیرقابل باور و همچنین کم اهمیت بودن جام حذفی‌ نشان از ضعف فوتبال ایران دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار