خلاء روشن از زاویه دید هنرمندان

این بار نمایشگاهی متفاوت در گالری پروژه آران میزبان هنردوستان است.

امیرعلی قاسمی هنرمندی که جمع‌آوری آثار مجموعه «خلاء روشن» را برعهده داشته در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: «خلاء روشن» یک مجموعه نشست و نمایشگاه است که در 3 فضا برگزار شده است.

مجموعه‌ای به نام «داربست» در حیاط گالری محسن، «اتاق تاریک» در گالری پروژه آران و یک بخش از کارها در مجموعه لاجوردی به نمایش درآمده است که همه این‌ها در کنار هم «خلاء روشن» را می‌سازند.

وی افزود: هنرمندانی که در «اتاق تاریک» آثارشان را می‌بینیم در حوزه‌های مختلف هنری فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به نقاشی، موسیقی، فیلم تجربی همچنین چیدمان تصویر متحرک اشاره کرد: خانم‌ها آتوسا پورحسینی، بهار حمدی و آقای نوید سلاجقه در این نمایشگاه با ارایه آثاری از خود شرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در بخشی از توضیحات این نمایشگاه به این نکته اشاره داشتم که در اتاق نیمه تاریک، منبع نوری محدود اتاق را نیمه – روشن می‌کند. نور از صافی‌های میانجی گذرانده شده که گاه حامل تصویرند و گاه خاطره‌ای از آن را در خود دارند. دستگاه‌ها در این میان معبرهایی مبهم‌اند که با وجود منطق روش‌شان، با تغییر و دستکاری به نفع یا علیه ادراک در کارند.

وی اظهار کرد: به نوعی می‌توان این پروژه بزرگ را نوعی همکاری هنری بین ایران و ایرلند تلقی کرد چرا که تعدادی از هنرمندان کشورهای ایرلند هم در این نمایشگاه حضور دارند و بخشی از کارهایشان به تصویر درآمده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار