تحولات فلسطین/

یورش نظامیان صهیونیست به تظاهرات فلسطینی ها و زخمی شدن دهها نفر

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه دهها فلسطینی را در شهرهای مختلف کرانه باختری رود اردن زخمی کردند .

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل ازشاهدان و منابع محلی تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی ها و فعالان حقوق بشر خارجی در حمایت از قدس اشغالی و مسجد الاقصی در برابر حملات و جنایت های نظامیان صهیونیست روز جمعه در شهرها و شهرک های کرانه باختری رود اردن برگزار شد.

نظامیان صهیونیست به این تظاهرات فلسطینی ها یورش بردند و برای متفرق کردن معترضان به سوی آنان گلوله های جنگی، پلاستیکی، گاز اشک آور و بمب های صوتی شلیک و دهها نفر را زخمی کردند.

تظاهرات هفتگی فلسطینی ها در اعتراض به اقدامات خصمانه و توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین دیروز پس از اقامه نماز جمعه در شهرک کفر قدوم در حومه قلقیلیه برگزار شد و تظاهرات کنندگان شعارهایی علیه  رژیم صهیونیستی و جنایت های آن در قدس اشغالی و تعرض به مسجد الاقصی سر دادند.

ارتش اسرائیل با یورش به تظاهرات فلسطینی ها در کفر قدوم سه جوان فلسطینی را با شلیک گلوله های جنگی و 15 جوان دیگر را با گلوله های پلاستیکی زخمی کرد. دهها فلسطینی هم بر اثر استنشاق گاز سمی دچار حالت خفگی شدید شدند.

شاهدان افزودند تظاهرات فلسطینی ها در محکومیت جنایت های اسرائیل دیروز همچنین در محله های سلواد ، اردوگاه الجلزون در شمال رام الله و بلعین ، نعلین ، عابود و اطراف زندان عرفر در غرب رام الله برگزار شد .

به گفته شاهدان ،ارتش اسرائیل با یورش به تظاهرات فلسطینی ها در اطراف زندان عوفر دست کم شش جوان را زخمی کرد .
نظامیان اسرائیلی همچنین با گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی به جوانان فلسطینی و فعالان خارجی در شهرک بلعین حمله و شماری از آنان را زخمی کردند .

چهار جوان فلسطینی هم در تطاهرات دیروز درشهرک عابود در درگیری با ارتش اسرائیل زخمی شدند .

تظاهرات فلسطینی ها در اردوگاه الجلزون در اعتراض به اقدامات و جنایت های ارتش اسرائیل به درگیری با نظامیان صهیونیست منجر شد و دو جوان فلسطینی به ضرب گلوله زخمی شدند .

شاهدان گزارش دادند تظاهرات مسالمت آمیز فلسطینی ها در محکومیت جنایت های اسرائیل در مسجد الاقصی دیروز در جنوب شهر الخلیل برگزار شد اما ارتش اسرائیل با شلیک گاز آشک آور گلوله های پلاستیکی تلاش کرد فلسطینی ها را متفرق کند.
تظاهرات در جنوب الخلیل به درگیری با ارتش اسرائیل منجر و یک جوان به ضرب گلوله زخمی شد.


شبکه تلویزیونی الجزیره عربی در خبری فوری گزارش داد قایق های اسرائیلی نوار غزه را به توپ بستند.


انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار