از «بگم‌بگم‌» ها‌ی ژوله تا درگیری امین حیایی با اختراع مهم «زکریای رازی» + فیلم

شب گذشته لحظه‌هایی سرشار از اجرا‌های حرفه‌ای، "استندآپ‌های" فکر شده و خنده‌هایی از ته دل در خندوانه رقم خورد.

از «بگم‌بگم‌» ها‌ی ژوله تا درگیری امین حیایی با اختراع مهم «زکریای رازی»+ فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیرمهدی ژوله و امین حیایی دو کمدینی بودند که بدون انصراف از مسابقه با اجرای خود غوغا به پا کردند. جوان در ابتدا این بار به طور مفصلی از طرح اجتماعی «همسفره» که برای کمک به 400 هزار کودک سوءتغذیه‌ای که خانواده‌هایشان توان رفع و تأمین غذای مورد نیاز آن‌ها را ندارند، گفت و بعد از قرعه‌کشی ژوله به عنوان اولین کمدین شروع به اجرای ایستاده با طنز خود کرد.
 
سوءاستفاده ناکام از شهرت در داروخانه
 
این کمدین در آغاز گفت: اگر هر کسی جای من بود و اینطور به مرحله دوم صعود می‌کرد، الان این دو هفته را جشن و مهمانی می‌گرفت، اما من از وقتی رفتم خونه، فقط آروغ بچه می‌گرفتم و ساعت‌های زندگیم با این اتفاق تنظیم شده بود و آنقدر در ذهنم حکومت می‌کرد که چند وقت پیش مدیر ساختمان را که برای گرفتن شارژ بی‌تابی می‌کرد، بغل کردم و آروغش را گرفتم، ولی نمی‌دانم چرا ناراحت شد؟!
 
او در ادامه گفت: تصمیم می‌گیرد همان لباس سفیدی که در برنامه قبل پوشیده بود را به تن کند و برای چشیدن طعم شهرت که خیلی به آن علاقه‌مند است، به دل مردم بزند، برای همین به داروخانه، که فکر می‌کرد الان همه اقشار در آن حضور دارند و او را روی دست می‌برند رفت و ادامه داد: به آنجا که رسیدم با خودم گفتم الان همه فکر می‌کنند لابد این سیکلوفلوکساسینی یا یک دارو می‌خواهد، ولی من که جز پوشک بچه چیزی نمی‌خواستم، ولی تا داخل شدم دیدم هیچ‌کس جز یک نفر که همه کارها را می‌کرد بیشتر آن‌جا نیست، کلا منصرف شدم و آمدم برگردم که از من پرسید چی می‌خواهم؟ و بعد که گفتم، پوشکی را آورد و گفت 50 هزار تومن! و من همان جا فکر کردم ما وقتی بچه بودیم همه وظایفمان را روی یک کهنه انجام می‌دادیم نه تراول!!!
 
اول عمو قناد بود، بعد جام جم دورش ساخته شد!
 
وی افزود: آمدم باز از شهرتم استفاده کنم، گفتم شما شبکه نسیم را نمی‌بینید؟ و با شنیدن پاسخ منفی دیدم تلویزیون روشنِه و او هم عمو قناد را نگاه می‌کند! و من با توجه به سابقه کاری که این مجری، تحقیق کردم و فهمیدم که اصلا اول عمو قناد را بالای پارک ملت گذاشتند و بعد دورش جام جم را ساختند!
 
ژوله در ادامه از خانمی که در آسانسور منزلشان به او گفته بود: شما به سنگ پا وصابون مراغه توهین کردید، می‌دانید این‌ها چه قدر محاسن دارند؟! و او هم جواب داده بود: خوب شما سنگ پاتون رو بیارید تا من حضوری هم عذرخواهی کنم! ولی گویا آن خانم کوتاه نیامده و گفته تازه به زینال بندری هم توهین کردید، اونکه آدم خوبی بود و با پلیس همکاری کرد! اون چرا آخه؟!
 
معرفی همدم برخی از فوتبالیست‌های مشهور
 
خلاصه گویا این هنرمند تازه متوجه می‌شود مسیر خوبی را برای شهرت انتخاب نکرده و بعد راه‌های دیگر شهرت را که می‌تواند برود را بیان کرد و ابتدا گفت: مثلا فکر کنید من فوتبالیست می‌شدم،البته نه از آن حسابی‌ها و آموزش دیده‌ها، بلکه از آن‌هایی که پول می‌دهند تیم می‌خرند، پول می‌دهند داور می خرند و... ، چون فوتبالیست‌شدن تو اینجا خداروشکر کاری ندارد، برعکس همه جای دنیا که اگر حتی مسی هم باشی باید سرشب توپت رو جمع کنی و بخوابی، اینجا طرف تازه ساعت 2 شب توی یکی از باغچه‌های اطراف تهرون،کنار همدمشه! حالا همدمش کیه؟! 
 
در اینجا بود که ژوله از جیبش شلنگ قلیانی را در معرفی همان همدم درآورد و ادامه داد: ولی واقعأ اینطور نیست که فوتبالیست تو باغچه خانودگیشون بشیند و یه قلیون پرتقالی سفارش بدهد و شروع به کشیدن کنه، نه فقط دو سیب نعناع!
 
بعدهم به سراغ بازیگری رفت و باز هم گفت نه از آن درست و حسابی ها، بلکه از همان‌هایی که پول می‌دهند نقش می‌خرند، بازیگر مقابل و همه چیز رو می‌خرند، بعد هم می‌رفتم همه گونه، دماغ و ... رو عمل می‌کردم و مدام از کارگردان می‌خواستم ازم کلوزآپ بگیرد، اونوقت یه عینک بازیگری از اون قاب بزرگ مشکی‌ها که پشتشون معلوم نیست می‌زدم، از همان‌هایی که تو وقتی می‌بینی نمی‌فهمی اون پشت مهناز افشاره یا احمد پورمخبر؟! ، بعد به هیچ‌کس امضا نمی‌دادم، تو شبکه‌های اجتماعی هم صفحه باز می‌کردم ولی اعلام می‌کردم که هیچ صفحه‌ای ندارم، بعد هم با 20 تا صفحه قلابی می‌رفتم پای پست‌های این و اون می‌زدم فقط ژوووووله.
 
ژوله یا .... 
 
این نویسنده پس از این خواننده شدنش را تصور کرد و گفت: بازهم از همان خواننده‌هایی که پول می‌داد ،کلیپ، ترانه، آهنگ و ... می‌خرید، ولی چون پول نداشتم زیرزمینی می‌شدم، که البته همه چیزم برای چنین اتفاقی مهیاست جز اسمم، مثلاً  آن را می ذارم «ژوله یا»، و این خودش باعث ترغیب همه برای آمدن به کنسرتم می‌شد تا ببینند یا چی؟ و بعد شصت تومن می‌دهند و می‌فهمند ، یا هیچ چی!!! ؛ همینطور می‌تونم اسمم را بذارم «امیر ژوژولو»، به طرفدارانمم می‌گفتم ژوژولی‌ها! بعد پست می‌ذاشتم من آبریزش بینی دارم، اونوقت 2 هزارتا لایک می‌خورد،50 هزار نفر به اشتراک می‌ذاشتنش و .... .
 
ژوله در انتهای این تصورات، بیان کرد: اگر یک سیاستمدار می‌شدم ... ؛  بگممم؟! به خدا اگه جرأت داشته باشم بگم! ، ولی برای اینکه مشهور بشی حتما لازم نیست خیلی تلاش کنی، همین‌که به بغل دستیت بگی فلانی،والله تو مسلمون نیستی کافیه. اما قربون خودم و خودتون برم که نه فوتبالیست شدم، نه بازیگر، نه خواننده و نه بغل دست کسی نشستم، ولی مشهور شدم؛ شما من را با این مشهور کردید؛ (در همین جا بازهم دست به جیب شد و صابون زرد مراغه را درآورد و نشان همگان داد!) ،صابونی که در پشت صحنه از آن به عنوان امضای خود یاد کرد؛ بعد هم در آخر صحبت‌ها برای همه خانواده‌هایی که فرزندشان مریض است، آرزوی صبر و سلامتی کرد.
 
وقتی امین حیایی چهار دست و پا راه می‌رود
 
سرانجام امین حیایی وارد شد و بیان کرد که سعی کرده اینبار فکر کند، بعد هم شروع به صحبت درباره اولین ورزشی که ما انجام داده‌ایم و انواع راه رفتن‌ها کرد.
 
او ابتدا چهار دست و پا راه رفت و گفت: این همون ورزشی است که همه در ابتدا انجام می‌دهیم؛ بعد هم به تاتی‌تاتی‌های آغازین اشاره کرد، و سپس به سراغ راه رفتن انسان‌های نخستین قبل و بعد از کشف اسلحه سرد و گرم رفت؛ تا به دو ماراتون و آدمی که بعد از کشف مهم «زکریای رازی» تلو‌تلو‌خوران راه می‌رود، رسید.
 
حیایی همه این راه‌رفتن‌ها را به صورت نمایشی انجام دادکه در رابطه با آن باید گفت، شنیدن کی بود مانند دیدن! 
 
وی همچنین در قسمتی از این اجرا به نقش «امیر دودوی» اخراجی‌ها رسید و در آخر اظهار کرد: من حدود دو روز برای فکر به این مسئله وقت گذاشتم و تو مرحله بعد ترکیب این حرکات با ورزش و موضوعات دیگر را نشان می‌دهم.
 
در پشت صحنه واکنش‌های ژوله، او به امین گفت: خیلی خندیدیم و چه قدر خوب که خاطره نگفتی و یک طراحی داشتی.
 
برای پایان برنامه هم شعر «خلیج فارس» با همکاری این دو کمدین پخش و خوانده شد و برنامه با دعاهای خیر آن‌ها برای مردم ایران به پایان رسید.
 
حالا بازهم سرنوشت برنده‌ها به آرای شما گره خورده است، حیایی یا ژوله؟!
 
 
گزارش از: فاطمه شهدوست
 
 
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۶:۰۴ ۰۲ مهر ۱۳۹۴
خطاب به یه سری از دوستان که استند آپ رو با بازی اشتباه میگیرن درسته آقای ژوله فقط متن بود و آقای حیایی متنو بازی اما استند آپ واقعی یکجا ایستادن و طنز گفتن هستش مث همه جای دنیا من به شخصه هردو کمدین رو دوست دارم قبل شروع مسابقه خنداننده برتر شاید کمتر کسی آقای ژوله رو میشناختن یا فقط اسمش رو دیده بودن اما ایشون واقعا ثابت کرد هم نویسنده خوبیه هم کمدین خوبیه آقای حیایی هم که هممون با فیلم های فوق العاده ایشون خاطرات خوشی داریم بنظرم جفتشون عالی بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۷ ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
من که فقط معیارم آن 15 دقیقه می باشد پس فقط ژوله
Iran (Islamic Republic of)
باقر اسلامی
۲۲:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
ضمن احترامی که برای امین حیایی قال هستم.بهتره بدون در نظر گرفتن سابقه شناختی که از افراد داریم فقط به کاری که در برنامه انجام دادن امتیاز بدیم.و اینکه ادم. بتونه فقط با حرف زدن مثل جناب خان دیگران رو بخندونه یه شاهکاره
Iran (Islamic Republic of)
سوگند
۲۲:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
من واقعا نمیدونم باید به کدومشون رای بدم هر دو عالی بودند
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۵۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
خداوکیلی دم امین حیایی گرم که تو کمترین زمان اینهمه خلاقیت به خرج دادو کلی خندوند.عاشقتم
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۹:۴۹ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
خداوکیلی دم امین حیایی گرم که تو کمترین زمان اینهمه خلاقیت به خرج دادو کلی خندوند.عاشقتم
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۹:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
فقطططططططططططططططططط امین حیایی.....ژوله فقط هنر نویسندگی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
به نظر منم فقط ژوله
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۱۶:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
امین حیایی خیلی باحاله طرفدارای حیایی زودباشید بهش رأی بدید تا دیگر کمدینا بودنند امین بهترینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
مهم بعد از اجراست که مردم بیشتر به حیایی رای دادن بعدش دیگه همش به زور شگردهای فضای مجازیه
نظر مردم بعد از اجرا با حیایی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
چه رقابتی دارن با فاصله چند صدتای با هم اختلاف دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
ولی امین حیایی بهتربود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
ژوله فقط گردو خاک کرد شما سیا سیا هم حق دارید بهش رای بدید چون اون فقط حرف زد
اما حیایی بود که استند آپ واق ع ی رو اجرا کرد
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۵:۴۴ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
هردوتاش خوب بودن
فقط امین حیایی یه طوریه که وقتی قیافه شو آدم میبینه خندش میگیره
خیلی خندیدم واسه هردوتاش عالی بودن
ژوله هم با صابون مراغه شناخته خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
امین حیایی استند آپ واقعی رو اجرا کرد
اصلا ژوله بازی نکردفقط هنر نویسندگی بود وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
امین حیایی اصلا به گرد ژوله هم نرسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
هرچی ما میگیم امینذحیایی اصلا نمیذاریدش روسایت فقط ژوله میذارید کارتون زشته شما باید بی طرف باشید
نچ نچ نچ
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۲۶ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
خداییش ژوله بهتربود:-)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
ژووووله .... دوست داریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۰۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
فقط ژوله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۵:۰۱ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
فقط ژوله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
فقط ژوله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
فقط ژوله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
فقط ژوله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۴:۴۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
فقط ژوله
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
فقط امین حیایی که مثل بقیه خاطره نگفت و وقت گذاشت تا یک موضوع خوب و جالب طراحی کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
ایشالا با رای های مردم امیرمهدی ژوله به مرحله ی بعد صعود کنه به امید موفقیت برای ژولهههههههههههههه
Iran (Islamic Republic of)
شهاب
۱۱:۴۲ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
خداییش ژوله بهتر بود. به ژوله رای بدیم :)
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
فقط امیر مهدی ژوله که بدون هیچ حرکت اضافی مارو خندوندن این یعنی استند آپ کمدی واقعی
امییییییررررر مهدیییی ژووووووله
Australia
ناشناس
۲۰:۱۵ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
بی انصافی هست که یه عده سیاسی اومدن پشت ژوله هوادارای امین حیایی دست به کار بشن اطلاع رسانی کنید به دوستان برای امین حیایی
Australia
ناشناس
۲۰:۱۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
تو این صفحه شما چند بار نظر گذاشتی به اسم های مختلف
Iran (Islamic Republic of)
نيما
۰۵:۲۹ ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
يه دنيا
يه امين حيايي
درود بيكران محضر يگانه بازيگر همه فن حريف ايران
آخرین اخبار