«طرح ملی مهر تحصیلی» امروز در سراسر کشور اجرا می‌شود

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:طرح مهر تحصیلی به طور همزمان امروز شنبه 28 شهریور ماه با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام و المسلمین احمد شرفخانی با اشاره به اجرای طرح مهر تحصیلی گفت: در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش ، سازمان اوقاف و امور خیریه در قدم نخست اقدام به جمع آوری دقیق اطلاعات موقوفات مرتبط با کمک به دانش آموزان نیازمند کرد که پس از احصاء کامل اطلاعات و استخراج ارقام ریالی اقدام به تهیه و ابلاغ طرحی به نام «مهر تحصیلی» کرده است.

وی هدف از این طرح را اجرای رویه ای واحد در اجرای نیات مرتبط با کمک به دانش آموزان بی بضاعت عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح باعث ایجاد فرآیند واحد در عمل به نیات مرتبط با دانش آموزان مستعد شده و از اعمال سلیقه های شخصی جلوگیری می کند.

وی یادآورشد: در راستای نیت کمک به تحصیل دانش آموزان نیز امسال درکل کشور 18 هزار بسته اقلام تحصیلی و لوازم التحریر آماده شده که اواخر شهریورماه در اختیار دانش آموزان قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: این طرح امروز شنبه 28 شهریور ماه سال جاری به طور همزمان در سراسر کشور برگزار و در این طرح موضوعاتی از قبیل خرید لباس و لوازم التحریر دانش آموزان مستعد،هزینه تحصیل و امرار معاش دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی با بیان اینکه در این طرح اولویت هایی در نظر گرفته شده است یادآور شد:دانش آموزان مناطق محروم و روستایی و ایتام در اولویت دریافت اقلام آموزشی قرار دارند.

وی متذکر شد:معرفی افراد واجد شرایط تنها از طریق ادارات، دفاتر نمایندگی سازمان اوقاف و امور خیریه وبر اساس تحقیقات محلی ،معرفی هیئت های امناء بقاع متبرکه ، تائید روسای ادارات اجرایی،معرفی ائمه جمعه و جماعات ، مبلغین اعزامی در مناطق محروم ، معرفی مدیران آموزش و پرورش و مدیران مدارس ، معرفی مدیران کمیته امداد و سازمان بهزیستی امکان پذیرخواهد بود.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای اجرای این طرح لازم است در مراکز استان ها و شهرستان هایی که هزینه اجرای طرح را برعهده دارند، یک همایش همزمان با عنوان مهر تحصیلی و با دعوت از از مسئولان محلی ،خیرین و واقفین برگزار شود تا ضمن تبیین زوایای مختلف اجرای طرح به ترویج فرهنگ وقف جهت نشر علم و دانش آموزی و کمک به تحصیل دانش آموزان مستعد اقدام شود.
حجت الاسلام والمسلمین احمد شرفخانی، تعداد موقوفات کشور را بیش از ۱۲۷ هزار موقوفه اعلام کرد و افزود: بخشی از این موقوفات منفعتی و بخشی هم انتفاعی است که موقوفات انتفاعی بیش از ۸۰۰ نیت دارد و شامل نیات خیریه، اجتماعی، مذهبی، فرهنگی، سلامت و غیره است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در سال گذشته برای بیش از ۳۰ هزار خانوار تحت پوشش و نیازمند، براساس اجرای نیات واقفین لوازم ضروری تهیه و ارائه شد.






انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار