رحیمی: اختصاص 29 جایگاه عرضه دام به مناسبت عید قربان

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به جلوگیری از مخاطرات عرضه ذبح غیربهداشتی دام گفت: 29 جایگاه عرضه دام به مناسبت عید قربان و قدیر در سطح شهر برپا شده‌اند.

اختصاص 29 جایگاه عرضه دام به مناسبت عید قربانبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عبدالحسین رحیمی در نشست خبری که به مناسبت عرضه بهداشتی دام در میدان میوه و تره بار شهرداری تهران برگزار شد، با اشاره به اقدامات شهرداری تهران برای جلوگیری از مخاطرات عرضه ذبح غیربهداشتی دام اظهار کرد: 29 جایگاه عرضه دام برای روز عرفه و عید قربان به مردم خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اختصاص 29 جایگاه در شهر تهران در خصوص عرضه دام افزود: 13 جایگاه در مناطق شهرداری و 12 جایگاه در مراکز خیریه به مردم دام‌های خود را عرضه می‌کنند که سه مکان آن که در منطقه 15، 18 و 4 واقع شده‌اند، ثابت و مابقی جایگاه‌های دائم هستند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان این که بیش از 1000 نفر در روز عرفه و عید سعید قربان در جایگاه‌های عرضه دام حضور دارند، تصریح کرد: 380 نفر ذبح کننده، 180 نفر دامپزشک 79 نفر بازرس و 30 نفر روحانی ناظر بر ذبح در این مراکز حضور دارند و پاسخگوی نیازهای شهروندان هستند.

رحیمی با بیان این که مکان‌هایی برای سرگرم کردن کودکان که به همراه خانواده‌های خود به جایگاه‌های عرضه دام می‌آیند در نظر گرفته شده  است، یادآور شد: از 30 شهریور تا عید سعید قربان نمایشگاه‌هایی را تحت عنوان شبکه همیاری و بازارچه خیریه سازماندهی کردیم که در این مکان‌ها حدود 50 ان.جی.او تواننمندی‌های خود را در اختیار مردم قرار می‌دهند.

وی با تأکید بر این که 30 هزار رأس دام برای رفع نیاز شهروندان در نظر گرفته‌ایم، افزود: برای معاینه تمامی این دام‌ها، دامپزشکانی در موقع خرید دام و همچنین در محل قربانگاه حضور دارند تا از سلامت دام‌ها اطمینان حاصل کنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به ویژگی‌های خرید از مراکز بهداشتی دام یادآور شد: پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک قابل انتقال بین انسان و حیوانات (تب مالت،‌ تب‌های خونریزی دهنده، سیاه زخم و...) نظارت بهداشتی بر حمل و نقل دام به مراکز عرضه، بازرسی کشتار توسط دامپزشکان، حذف دام‌های بیمار از چرخه مصرف از جمله ویژگی‌های خرید از مراکز بهداشتی دام است.

رحیمی با اشاره به مخاطرات تهیه دام از مراکز غیرمجاز تأکید کرد: تهیه دام از مراکز غیرمجاز سطح شهر و کشتار آن در مراکز غیربهداشتی علاوه بر صدمه زدن به بهداشت و زیبایی شهر، تهدیدی جدی برای سلامت جامعه است و همچنین خرید دام از مراکز غیرمجاز عرضه و ذبح دام در معابر عمومی و منازل خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام را به دنبال دارد.

وی همچنین در خصوص جلوگیری از تخلف در خرید و فروش دام تصریح کرد: در جایگاه‌های عرضه دام نرخ‌هایی را مصوب خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با بیان این که جایگاه‌های عرضه دام در روز عرفه از 8 صبح تا 19 بعدازظهر و در روز عید قربان از 5 صبح تا 15 بعدازظهر به مردم خدمات‌رسانی انجام می‌دهند، تأکید کرد: در صورت نیاز فضاهایی را برای تأمین دام‌های مازاد نیز فراهم خواهیم کرد.

رحیمی با تأکید بر این که شهرداری تهران هیچ گونه هزینه‌ای از شهروندان در خصوص خرید و فروش و عرضه دام دریافت نمی‌کند گفت: ما حتی سیرابی‌ها را نیز به شهروندان بازمی‌گردانیم.

وی با بیان این که نیروهای شرکت شهربان، حریم‌بان در روز عرفه و عید سعید قربان در مناطق 22گانه شهر حضور دارند، این نیروها با هرگونه مراکز غیربهداشتی عرضه دام به شدت برخورد می‌کنند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران همچنین در پایان تأکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلفی می‌توانند با تلفن 55050000 تماس گرفته و تخلفات را به ثبت برسانند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار