اعتراض برخی تیم‌های لیگ برتری بر فشردگی مسابقات

فشردگی بازی‌های لیگ برتر و جام حذفی سبب شده است تا برخی مدیر عاملان و مربیان به این برنامه سازمان لیگ اعتراض داشته باشند.

 به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و ‌فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، هر چند که سازمان لیگ از ابتدای فصل برنامه یک ساله خود را به باشگاه اعلام کرده است، اما باز هم پس از 6 هفته از شروع مسابقات باشگاه‌ها اعتراض خود را به این نهاد اعلام کرده‌اند. 
 
یکی از این فشردگی مسابقات مربوط به استقلال خوزستان است. 
 
آبی های خوزستان پس از تساوی مقابل صبا، در جام حذفی می بایست روز شنبه در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف راه آهن بروند و پس از آن مستقیم از تهران به مشهد سفر کنند تا در هفته هفتم مقابل سیاه جامگان این شهر قرار بگیرند. 
 
این فشردگی مسابقات و همچنین تعطیلی چندباره لیگ به دلیل حضور تیم ملی کشورمان در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه باعث می شود تا در کوران مسابقات لیگ 20 روز تعطیل شود و پس از وقفه طولانی دوباره از نو آغاز شود. 
 
همچنین برخی از باشگاه های کشورمان معتقد هستند که این وقفه باعث می شود تا بازیکنان از شرایط مسابقه دور شوند و بدنسازی دوباره آنان باعث می شود که بازیکنان روند فرسایشی را طی کنند. 
 
البته از این نکته هم نمی توان گذشت که، سازمان لیگ از ابتدا برنامه یک ساله لیگ رو در اختیار باشگاه قرار داده بود و آنها را از این دو موضوع فشردگی مسابقات و تعطیلی در لیگ آگاه ساخته بود. 
 
در این باره گفتگویی را انجام داده ایم با پورموسی، مربی باشگاه استقلال خوزستان که شما را به ادامه گزارش دعوت می نمایم: لیگ از ابتدا تا هفته پنجم روند خوب و متعادلی را سپری می کرد، تا اینکه با یک وقفه 2 هفته‌ای، بازی‌ها را در کوران مسابقات لغو کردند که این می تواند ضربه بزرگی به تیم ها و لیگ باشد. 
 
با برگشت تیم ملی به ایران، بار دیگر لیگ از نو آغاز شد و این در حالی بود که شرایط سختی بر بازیکنان حاکم بود، زیرا پس از 2 هفته تعطیلی و آماده بودن بازیکنان  شرایط مسابقه بدنسازی دوباره ای در انتظار بازیکنان بود و این بدنسازی دوباره باعث روند فرسایشی در لیگ و بازیکنان‌مان می شود. 
 
فدراسیون فوتبال و به خصوص سازمان لیگ نباید برای 2 دیدار راحت مقابل گوام و هند لیگ را تعطیل کنند و باعث این معضل برای باشگاه شوند. 
 
وی در خصوص اعلام برنامه از طرف سازمان لیگ قبل از مسابقات گفت: بله، درست است سازمان لیگ برنامه تمام هفته‌های لیگ را در اختیار ما قرار داد، اما برنامه جام جهانی از ابتدا اعلام نشده بود و آن را چهار روز قبل به ما اعلام کرده بودند. 
 
تیم ما از نظر فشردگی مسابقات هیچ مشکلی در ابتدا نداشته است، اما هم اکنون در بین 2 دیدار سختمان در لیگ و در بین آن جام حذفی باعث می شود، نیروی بازیکنان تحلیل رود و روند فرسایشی طی کند، اما مشکل مهم تر از آن،‌وقفه در لیگ است که سازمان لیگ باید تعاملی را با باشگاه‌ها ایجاد کند تا این وقفه‌ها در لیگ کمتر شود، زیرا آسیب جدی به تیم ما و بازیکنان وارد می کند. 
 
انتهای پیام/ 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار