تبریز؛

صنايع دستي افکار و زيبايي‌هاي ايران را به رخ جهانيان مي‌كشد

مديرعامل نمايشگاه های بين المللي تبريزصنايع دستي ايران را ابزاري خواند كه افكار، زيبايي‌ها، ارزش‌ها و احساسات بديع ايرانيان را به رخ كشورهاي ديگر مي‌كشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ به نقل ازروابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، حبیبماهوتی در حاشیه بازدید از ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی تبریز  گفت:صنایع دستی ایران همیشه در صف اول ایستاده و بالاترین سکوها را به خود اختصاص داده است.

وی صنایع دستی را بخشی از حیثیت کشور ما خواند و گفت: این هنر-صنعت ارزش های کشور ایران را نشان می دهد و این ارزش ها همواره توام با سرافرازی و بالندگی بوده است.

ماهوتی خاطرنشان کرد: صنایع دستی در کنار جنبه های هنری و زیبایی شناسانه اش، صنعت مهمی نیز بوده و هزاران خانواده از راه آن امرار معاش می کنند.

مديرعامل نمايشگاه‌های بين المللي تبريز با اشاره به ورود ابداعات و ماشین آلات نوین برای خدمت به صنایع و تسهیل فرایند تولید، بر لزوم استفاده هنرمندان صنایع دستی از این صنایع جدید به خصوص در حوزه تبلیغات و بسته بندی  تاکید کرد.

ماهوتی با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی برای خرید و استفاده از صنایع دستی به منظور تداوم حیات این آثار و محصولات در کشور تصریح کرد: اگر راه تولید و افزایش صنایع دستی مسدود شود، باید بگوییم احساسات بشری نیز از دست رفته است.

وی یادآور شد: امیدوارم این نمایشگاه بتواند در راستای حفظ حیات صنایع دستی و همراهی بیشتر مردم با این محصولات قدمی بردارد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.