مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان؛

دعای عرفه در ۲۵۰ نقطه از برگزار خواهد شد

مراسم دعای عرفه در ۲۵۰ نقطه از استان همدان برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام و المسلمین علی دشتکی پیش از ظهر شنبه در جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان همدان با موضوع دهه ولایت عنوان کرد: مناسبت های ذی الحجه با هفته دفاع مقدس که یکی از مناسبت های ملی و سرآمد در کشور مصادف شده است.

وی با بیان اینکه اگر ایثار و از خود گذشتگی رزمندگان و این دفاع مقدس نبود کشور اکنون تحول این چنینی در جهان نداشت، افزود: عقب نشینی قدم به قدم نظام استکبار و زانو زدن آن در مقابل اراده و استقامت کشور مدیون دفاع مقدس است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با با تاکید براینکه در برگزاری برنامه ها و مناسبت ها پرداختن به موضوع دفاع مقدس باید بخشی از رویکردها باشد، ادامه داد: در فرهنگ دینی و اسلامی فرصت های مناسبی وجود دارد که در هیچ یک از ادیان دیگر نیست و بایستی از این مناسبت ها  به خوبی بهره برد.

حجت الاسلام و المسلمین دشتکی با افزودن این مطلب که مراسم دعای عرفه در ۲۵۰ نقطه از استان برگزار خواهد شد، گفت: در دهه نخست ماه ذی الحجه خودشناسی و خداشناسی در قالب مباحث انقلابی از رویکردهای اساسی در برگزاری برنامه ها خواهد بود.

وی توجه به تببین و ترویج واقعه غدیر را رویکرد اصلی در دهه ولایت دانست و یادآور شد: بصیرت افزایی، آشنایی با فرهنگ دینی این واقعه، توجه به جایگاه ولایت فقیه و ترویج فرهنگ زندگی اسلامی با کاربردی نمودن قرآن و عترت از محورهای مهم  در بیش از ۶۰۰ برنامه این دهه است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به نزدیک شدن به ماه محرم و برگزاری مناسبت های این ماه، افزود: شور و شعور حسینی با محوریت ظلم ستیزی و مبارزه با استکبار با مشارکت عمومی در برپایی هیئات محرم بسیار حائز اهمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین دشتکی به تبلیغات مذهبی سطح شهر اشاره و عنوان کرد: تمام تبلیغات در سطح شهر به منظور مناسبت های مذهبی باید با هماهنگی این ستاد صورت گیرد.

وی با تاکید براینکه براساس روند برنامه ریزی ستاد شئون مناسبت های مذهبی به دنبال سیاست گذاری در این مناسبت ها هستیم، افزود: باید تقدم و تاخر مراسم ها طبق سیاست گذاری ها رعایت شود و از انحرافات در این زمینه جلوگیری خواهد شد.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز با بیان اینکه ستاد باید در مناسبت های مذهبی به دنبال بصیرت افزایی در جامعه باشد، اظهار داشت: باید از این فرصت ها بهره گرفت و با زدن گریزی به موضوع زمان شناسی و به روز کردن وقایع، حق و باطل زمان خود را شناخت.

محمدجواد بیات با اشاره به فرمایشات رهبری در این خصوص و بیان دیدگاه ایشان گفت: این دیدگاه باید به جامعه سرایت کند و فلسفه تشکیل ستاد شئون نیز همین است.

وی به ظرفیت ازشمند محرم به منظور وحدت و همدلی و بصیرت افزایی اشاره و عنوان کد: هیئت های مذهبی نباید جولانگاه افراد مغرض باشد بلکه باید تلاش شود د این هیئت ها مردم را به حضور حداکثری در انتخابات ترغیب کرد چراکه حفظ نظام در آن است.

دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه جای شورای امر به معروف و نهی از منکر در هیئت های مذهبی خالی است، افزود: تعداد ۹۲۶ شوای امر به معروف در سطح مدارس آموزش و پرورش و نیز ۱۳۶ شورا در اصناف همدان وجود دارد و باید در هیئت های مذهبی این شورا اجرایی گردد.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: همدان ، نقطه ، دعا ، عرفه ، برگزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.